رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شده‌اند

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای بیش از دو هزار نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا ویروس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شده‌اند

پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد پیشگیری از کرونای استان گفت: دکتر محمد زارع اولین شهید سلامت استان در اثر ابتلا به بیماری کرونا ( انگلیسی) جان خود را تقدیم کرد.

وی افزود: در هفته جاری مورد جدیدی از کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده، تنها یک نفر با داشتن علایم مشابه و دارای پی سی آر منفی وجود دارد که هم اینک در قرنطینه به سر می برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶۵۰ دوز واکسن وارد استان شده و مراحل واکسیناسیون برای گروه های هدف در حال انجام است.

یزدان پناه تاکید کرد: ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت ‌و درمان، امشب وارد استان می شود.

شهرستان کهگیلویه و گچساران نارنجی و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران نارنجی و در معرض خطر هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا شهرستان‌های نارنجی به قرمز و شهرستان‌های زرد به نارنجی کشیده نشود.

یزدان پناه اظهار کرد: ۱۳۰۶ نمونه دیروز ثبت شده که ۹۸ مورد آن مثبت بوده است از این تعداد بویراحمد ۳۵ نفر کهگیلویه ۲۵ نفر و گچساران ۱۸ نفر در رده اول تا سوم قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: از این میزان تجهیزات ۴۶ میلیارد تومان آن مربوط به بیمارستان دنا و بقیه برای تجهیزات بیمارستان شهید جلیل یاسوج در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند و میزان نمونه گیری هدفمند به طور چشمگیری افزایش یافته است.

یزدان پناه با اشاره به زلزله سی سخت، بیان کرد: باید به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، محدودیت های لازم برای رفت و آمد گروه های کمکی مردم نهاد و سازمان های مختلف به این شهر اعمال شود.از یک هزار و ۳۰۶ نمونه دریافت شده در روز گذشته حدود ۷ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و مابقی در دیگر سایر شهرستان های استان بوده اند.

وی عنوان کرد: از فردا ورودی شهرها تست گیری از مسافران و کسانی که وارد شهرها می شوند شروع و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار