جلسه فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان نیشابور برگزار شد

نیشابور (پانا) - جلسه برون سازمانی فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان در معرض آسیب شهرستان نیشابور با حضور دادستان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان نیشابور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش نیشابور، سید محمد حسینی دادستان شهرستان در این جلسه با تاکید بر اهمیت توجه به مداخلات آموزش و پرورش و سایر نهادها در راستای کاهش حداکثری آسیب های اجتماعی به ویژه در نسل جوان و نوجوان، گفت: امروز باید بسنجیم که آیا به اندازه ظرفیت و امکاناتی که در اختیار ما قرار داده شده است، توانسته ایم خروجی مفیدی داشته باشیم.

حسینی افزود: باید در جهت چاره جویی و حل برخی از مشکلات، مسائل را در بالاترین سطح مسئولان مطرح کرده تا با جلسات چند جانبه راه کارهای مفید ارائه شود. اورژانس های اجتماعی و مشاوران مجموعه در هر ساعت از شبانه روز باید مداخلات لازم را انجام دهند و درنگ در این کار هرگز جایز نیست.

وی ادامه داد: مداخله در بحران لزوما نباید منجر به جدایی فرزند و کودکان از خانواده شود بلکه گاهی اولیای آسیب زا را باید درمان کرد و سطح مداخلات باید متناسب با نوع آسیب باشد. مدیران آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی باید با بهزیستی ارتباط تنگاتنگی داشته باشند تا بهترین نتایج حاصل شود. نظارت را در امور بیشتر کنیم و مطالبه قوانین حوزه عمل آسیب های اجتماعی در اختیار کارشناسان و مشاوران قرار گیرد تا علاوه بر کار کارشناشی به امور قانونی نیز احاطه داشته باشید.

در این جلسه معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، ریاست اداره بهزیستی و جمعی از کارشناسان و مشاوران حوزه آسیب های اجتماعی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار