علیرضا فرجی*

شهرک مدرس(گرگ تپه) همچنان زیر سایه بی توجهی وقف و مشکلات پایان ناپذیرش

از جمله دغدغه‌های شهرک مدرس ورامین که هیچگاه سایه آن رخت بر نبسته بحث همیشگی املاک اوقافی بوده که این امر قبل و بعد از انقلاب چالش‌های مهمی را پیش روی اهالی قرار داده و باعث عدم پیشرفت در این منطقه شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرک مدرس(گرگ تپه) همچنان زیر سایه بی توجهی وقف و مشکلات  پایان ناپذیرش

شهرک مدرس یا گرگ تپه که به (گل تپه) نیز مشهور است؛ بعنوان یکی از مناطق حاشیه نشین ورامین از آن یاد شده که همواره مشکلات و معضلات فراوانی را با خود به همراه داشته است.

در این مقوله بسیاری از مسوولان و کاندیداهای ادوار گذشته مجلس و شورای اسلامی شهر ورامین جهت اخذ آرا، وعده‌های بیشماری را بعنوان شعارهای انتخاباتی یا اجرایی سرلوحه قرار داده‌اند ولی بعد از گذر از پل موفقیت، بهانه‌های واهی را بهترین راه فرار برای خود ترسیم کردند.

حال باید گفت چنین رخدادی منجر به ایجاد مشکلات فراوانی شده تا همچنان ساکنان شهرک_مدرس جهت رفع موانع موجود در نهادها و ارگانها، سردرگم برای حل معضلات باشند یا مبالغی برای ساخت و سازها پرداخت کنند که هیچگاه از روی میل و رغبت نبوده و این خود شاعبه شرع را در اذهان دوچندان کرده است.

در گذشته و قبل از انقلاب مدرسه سپهسالار ( مدرسه عالی شهید مطهری فعلی ) بعنوان متولی امر، ناظر و نافذ بر امور اراضی بود تا با دخل و تصرف مسوولان این نهاد امورات مربوطه به سرانجام رسد.

چنین اتفاقی باعث شده سند رسمی برای اراضی مسکونی و زراعی صادر نشود تا از لحاظ ارزش ریالی نیز صاحبان املاک دچار زیان‌های جبران‌ناپذیری شوند.

مصداق بارز این امر نیز روشن است، چرا که زمین‌های منطقه خیرآباد که همجوار با اراضی شهرک مدرس است دارای چندین برابر قیمت بوده ولی در مقابل آن و به جهت قولنامه‌ای بودن منطقه گل تپه، املاک با کمترین هزینه کرد در شرایط داد و ستد قرار دارد.

هرچند از دیگر کمبودها؛ همچون نبود اماکن فرهنگی، تفریحی، ورزشی و آموزشی خواهیم گذشت که کمترین حق شهروندان فهیم شهرک مدرس خواهد بود، ولی این امید می رود با نگاه ویژه و عنایات متولیان مدرسه عالی شهید مطهری در کنار رایزنی و پیگیری مسوولان شهرستان ورامین، با رفع موانع موجود، مردم این منطقه به آنچه حق و شایستگیشان است دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار