کمرئی خبر داد: برگزاری امتحانات پایه دوزادهم به صورت حضوری

تهران(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با توجه به نهایی بودن و اعتبار امتحانات پایه دوزادهم این موضوع ایجاب می‌کند که امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی خبر داد: برگزاری امتحانات پایه دوزادهم به صورت حضوری

علیرضا کمرئی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: نهاد‌های زیادی در آموزش و پرورش در امر تربیت وجود دارند که دارای عوامل و امکانات آموزشی، تربیتی برای دانش‌آموزان هستند و مدرسه بخشی از آنها است، هنر این است که در جهت اهداف تربیتی تمام موارد و عناصر را یکپارچه کنیم تا باعث رشد و تعالی وجودی دانش‌آموزان شود.

کمرئی با اشاره به اینکه امر تربیتی یک پروژه کوتاه‌مدت نیست، افزود: تربیت یک فرایند است ما نباید مسائل تربیتی را رها کنیم. دانش‌آموزان در ابتدای ورود به سیستم آموزشی در جریان تربیت رسمی مدرسه‌ای قرار خواهند گرفت کتاب‌های درسی، معلم‌ها و مسابقاتی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد در جریان تربیتی نقش بسزایی دارند.

وی گفت: موقعیت‌هایی هستند که از ابتدای ورود دانش‌آموزان در شکل دادن تکامل شخصیت آن‌ها سهیم هستند و نباید مسائل را جدا از هم دید، بلکه باید آن‌ها را زنجیره‌وار کنار هم قرار داد تا در نهایت آن شخصیت که مد نظر است شکل گرفته شود. موضوع مهم این است که هر بخش به‌خوبی مدیریت شود و اثر بخشی خود را داشته باشد و ما در پایان شاهد توانمند شدن هر یک از دانش‌آموزان در زندگی و هماهنگی در ارتباط با هم‌نوعان خود باشیم که باعث می‌شود آن‌ها در جامعه به نحو خوبی زندگی کنند.

کمرئی: با توجه به نهایی بودن و اعتبار امتحانات پایه دوازدهم ضروری است که امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار شود و اگر شرایط فراهم باشد امتحانات پایه نهم نیز که منجر به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است، به صورت حضوری برگزار خواهدشد؛ اما برای دیگر پایه‌ها‌ی تحصیلی باید تابع شرایط کرونا در زمان امتحانات باشیم

وی ادامه داد: برنامه‌های خوب آموزش و پرورش می‌تواند شخصیت دانش‌آموزان را شکل دهد و آن‌ها را کامل کند. همه برنامه‌های آموزش و پرورش هر کدام در جای خود ارزشمند هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به افرادی نیاز داریم که خود انسانی تکامل یافته باشند، عنوان کرد: ما در امور تربیتی به فردی نیاز داریم که خود در امر تربیت رشد یافته و به تکامل رسیده باشد کسی که خودش رشد یافته نباشد نمی‌تواند دانش‌آموزی رشد یافته را تربیت کند تمام افرادی که در مدارس کار می‌کنند باید توانمند باشند و برنامه‌های خوب و سازگاری را تالیف کنند.

وی با اشاره به کارکرد‌های آموزش و پرورش در شیوع ویروس کرونا از ابتدای شروع این ویروس تا امروز گفت: تهدید‌ها هنوز وجود دارد و ما هم‌پای آنچه در دنیا اتفاق افتاده است برای برقراری هرچه بهتر آموزش تلاش کرده‌ایم و تجربیات جهانی را در این زمینه مطالعه کرده‌ایم و با شیوع ویروس کرونا ابتدا معلمان به صورت خودجوش وارد فضای مجازی شدند، ولی تجربه آن‌ها برای این امر کافی نبود. ما به معلمان برای ارتباط هر چه بهتر با فضای مجازی آموزش داده‌ایم و آموزش تلوزیونی و برنامه شاد را برای هر چه بهترشدن آموزش ایجاد کردیم که مهم‌ترین مسئله آن نظارت بر آن‌ها بوده است. ما برای کسانی که شرایط فضای مجازی و تلویزیونی مهیا نبود، محتوای آموزشی را به ادارات مربوط ارسال کرده‌ایم.

کمرئی با توجه به شرایط موجود کرونایی و برقراری آزمون‌های امتحانات نهایی عنوان کرد: شرایطی که ویروس کرونا به ما تحمیل کرده، باعث شده است که ما از آینده خبر نداشته باشیم ولی با توجه به نهایی بودن و اعتبار امتحانات پایه دوزادهم این موضوع ایجاب می‌کند که امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار شود. اگر شرایط فراهم باشد امتحانات پایه نهم که منجر به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است و باید امتحاناتی برگزار شود که بر اساس آن رشته تحصیلی در جهت تاثیر معدل دانش‌آموزان قرار بگیرد. اگر شرایط با توجه به زمان برای پایه‌ها‌ی تحصیلی مهیا باشد امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در این باره باید تابع شرایط کرونا در زمان امتحانات باشیم.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار