رئیس جمعیت هلال احمر:

کمک های خارجی به زلزله زدگان سی سخت پایان سال می رسد

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد روند ارسال کمک‌های خارجی به زلزله‌زدگان سی سخت فراهم شده که برنامه‌ریزی خواهد شد تا پایان سال این کمک‌ها میان اهالی سی‌سخت توزیع شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک های خارجی به زلزله زدگان سی سخت پایان سال می رسد

به گزارش ایرنا، مهدی ولی‌پور پیشتر با ارائه آخرین گزارش مدیریتی و عملیاتی امدادرسانی تا ساعت هشت دوازدهم اسفند ماه در منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: از زمان وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، جمعیت هلال احمر ۴ هزار و ۷۸۶ دستگاه چادر شامل ۱۶۶۰ مسافرتی و ۳۱۲۶ امدادی، ۱۱ هزار و ۶۲۵ کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۶۳۰ بسته غذایی (۷۲ ساعته)، ۱۰۸۰ تخته پتو، ۱۱۷ تخته موکت، وسایل گرمایشی از جمله ۲۱۰ شعله چراغ والور و ۷۳۴ شعله بخاری برقی، تعدادی ظروف و بسته های بهداشتی به ارزش پانزده میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بین آسیب دیدگان از استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع کرده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار