اولین مرکز نیکو کاری مدرسه محور در دبستان اصلانی آموزش پرورش ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

اصفهان (پانا) - رئیس اداره هماهنگی با موسسات خیریه کمیته امداد اصفهان گفت مراکز نیکو کاری به تشکل هایی گفته می شود که در راستای اهداف عام‌المنفعه و صنفی توسط گروهی از اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت داوطلبانه با رعایت مقررات در چهارچوب قوانین کمیته امداد با توجه به مبانی اعتقادی و ارزش های اخلاقی و اجتماعی تاسیس و تشکیل می‌شود و مجموعه ای از نیرو های مردمی به صورت داوطلبانه جهت جذب کمک های مردمی و ارائه خدمات به نیازمندان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین مرکز نیکو کاری مدرسه محور در دبستان  اصلانی آموزش پرورش ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

عباسی فر در گفت وگو با پانا گفت: مراکز نیکوکاری جزء واحد های مردمی است که در سطح محلات، روستاها ، شهرک ها و مجتمع های خارج از شعاع محلات تشکیل و در جهت توسعه مشارکت های مردمی و ارائه خدمت به محرومین تحت نظارت کمیته امداد فعالیت می کند و خدمت گیرندگان این مراکز نیکوکاری هم افراد و خانواده هایی هستند که مطابق مقررات کمیته امداد امام از یک یا چند خدمت بهره مند باشند می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: خدمت دهنده ها هم شامل مردم اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی است که به صورت داوطلبانه با نظارت کمیته امداد به نیازمندان کمک می کنند. اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری هم شناسایی، ارتباط و تعامل اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیران و موسسات خیریه، به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنها در راستای رفع مشکل محرومان و طراحی، استقرار و مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله یا محوریت مسجد محله، صنوف، شهرک ها و سایر سازمان هایی است که متقاضی ایجاد مرکز یا کاری باشند.

عباسی فر در ادامه افزود: بحث سوم هم برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین و تکریم آنهاست. هدف چهارم هم ایجاد توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری است. موضوع ایجاد مراکز نیکوکاری در مدارس با توجه به ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش به جهت حمایت از دانش آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد و یا تحت غیر حمایت کمیته امداد این مراکز ایجاد شد که انشاءالله بتوانند خدمت رسانی به دانش آموزان در زمان های مختلف اول مهر، شب عید و یا مناسبت های دیگر داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص مراکز نیکوکاری، کمیته امداد، تاکنون 400 مرکز نیکوکاری ایجاد کرده است. مراکز نیکوکاری به مراکز نیکوکاری محله محور یا مسجد محور که بومی هستند و مراکز تخصصی تقسیم می شوند. مراکز تخصصی هم مراکز فرهنگی اشتغال و مسکن هستند که تاکنون در ۲۷ منطقه آموزش و پرورش و استانداری مرکز نیکوکاری تاسیس شده و ۱۵ مرکز هم در دانشگاه ها جهت خدمت رسانی به دانشجویان عزیز ایجاد شده و ۱۳ مرکز نیکوکاری هم در حوزه های علمیه است. همچنین مرکز نیکوکاری که اخیرا توسط وزیر آموزش پرورش ابلاغ شده جهت ایجاد در مدارس به منظور رسیدگی به دانش آموزان نیازمند و در واقع فرهنگ سازی صدقه و انفاق با شعار هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، ایجاد شد که اولین مرکز نیکوکاری در آموزش پرورش ناحیه ۴ اصفهان بود.

خبرنگار: حسن تقیان، عطیه زمانی

عکاس: شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار