به مناسبت روز درختکاری؛

درختان قسمتی از منابع طبیعی، ملی و متعلق به تمام مردم هستند

دماوند(پانا)- روز درختکاری یکی از مناسبت‌های مهم سال است که مردم برای پاکیزه شدن زمین، به محیط زیست کمک کرده و نهال می‌کارند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
درختان قسمتی از منابع طبیعی، ملی و متعلق به تمام مردم هستند

رسول خوبانی یکی از باغداران دماوندی در این رابطه و در گفت و گو با پانا گفت: روز درخت‌کاری یکی از روزهای مهم سال است که در این روز مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند؛ معمولاً این روز در اواخر زمستان یا اوایل بهار است. در کشور ما، ۱۵اسفند هر سال به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است.

او در ادامه عنوان کرد: امروزه بیشتر کشورهای دنیا این روز را گرامی شمرده و در روز درختکاری به کاشتن درختان و نهال‌های متفاوت می‌پردازند؛ البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می‌شود تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.

باغدار دماوندی اظهار کرد: درختکاری در کشور عزیز ما ایران دارای پشتوانه‌ای از علاقه ملی و سنت تاریخی است، تاریخ بیانگر این است، که ایرانیان باستان، جشن های خاص و جالبی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری می‌پرداختند و برای خاک و زراعت احترام بسیار زیادی قائل بودند.

او گفت: درختان، قسمتی از منابع طبیعی و ملی و متعلق به محیط‌زیستی هستند که تمامی مردمان جهان در آن زندگی می‌کنند و بنابراین تک تک افراد از آنها سود می‌برند.

خوبانی بیان کرد: آنها هر لحظه از هوای لطیف و پاکیزه و تازه‌ای که درختان به وجود می‌آورند، در حال استفاده کردن هستند و این تنها یکی از مزایای بسیار درختان است و بنابراین، می‌توان گفت تخریب این منابع و این سرمایه، ظلم در حق تمامی مردمان جهان است و حفظ درخت و بقیه منابع طبیعی، وظیفه همگانی و به سود همه است.

او با اشاره به حدیثی از امام‌صادق(ع) تصریح کرد: کشت کنید و درخت بنشانید، به خدا قسم آدمیان برتر از این کار نکرده‌اند.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار