تنها دارالقرآن شهر سی‌سخت بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است

یاسوج (پانا) - زلزله 5 و 4 دهم ریشتری سی سخت به تنها دارالقرآن این شهر آسیب جدی وارد کرده که نیازمند تخریب و بازسازی است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تنها دارالقرآن شهر سی‌سخت بر اثر زلزله دچار آسیب جدی  شده است

مدیرکل، معاون پرورشی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز و رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مدیر حج و زیارت استان و مدیر کل منابع انسانی سازمان حج و زیارت کشور دیدار کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این دیدار گفت: طبق بررسی های میدانی از ۱۲۱ فضای آموزشی با محوریت سازمان نوسازی مدارس استان در مناطق زلزله زده شهرستان دنا بازدید به‌عمل آمد که از این تعداد ۴۰ فضا آموزشی از ۲۰ تا ۹۰ درصد آسیب دیده بودند.

هادی زارع پور افزود: ۵ مدرسه در شهر سی سخت، یک مدرسه در روستاهای اطراف و ۳ مرکز خوابگاه دانش آموزی بر اثر زلزله کاملاً دچار آسیب شدند که باید تخریب شوند.

زارع پور با بیان اینکه زلزله نیز به تنها دارالقرآن شهر سی سخت خسارت جدی وارد کرده است، گفت: ۱۴ مرکز دارالقرآن در شهرستان و مناطق استان داریم که در این دارالقرآن ها بیش از ۳ هزار و ۸۰۹ قرآن آموز در طول سال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این دارالقرآن ها مراکز فعالی هستند گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در مسابقات حوزه قرآن و عترت در سال‌های اخیر جزو پنج استان اول کشور بوده است. دانش آموزان ما در مسابقات قرآن، عترت و نماز با استان‌های مانند خراسان رضوی و قم رقابت می کند که با وجود نابرخورداری استان اما رتبه های خیلی خوبی در سطح ملی کسب کرده اند.

زارع پور افزود: از آنجایی که مراکز دارالقرآن خیلی کمک می کند به آمادگی دانش آموزان و کسب رتبه های کشوری، بنابراین خیلی برای ما مهم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اگر نهاد حقیقی و حقوقی ۳۰ درصد مشارکت در ساخت و ساز و فضاهای آموزشی داشته باشند مابقی را اداره نوسازی و مدارس اعتبار بودجه می گذارد و تکمیل می‌کند، در این جلسه پیشنهاد داد: سازمان حج و زیارت در بازسازی دارالقرآن شهر سی‌سخت همکاری داشته باشد.

زارع پور گفت در آینده نزدیک درخشان مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با جمعی از خیرین در منطقه دنا حضور پیدا می‌کند.

مهدی حیدری مدیر کل منابع انسانی سازمان حج و زیارت کشور در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار