عراقچی: با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم، تاکید کرد یک نگرانی در موضوع حضور گسترده گروه‌های تکفیری در منطقه وجود داشت که مسئولین کشور آذربایجان این اطمینان را به ما دادند که این گروه‌ها هیچ جایگاهی نزد مردم و مسئولین آذربایجان ندارند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، عباس عراقچی، امروز در همایش بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع در سالن همایش‌های امین قم گفت: مسئله قره‌باغ یکی از بحران‌های پیچیده در منطقه قفقاز است و همیشه یک نقطه بحرانی بویژه از زمان تقسیمات شوروی به بعد بوده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که جامعه جهانی از حل و فصل بحران قره‌باغ و پیداکردن یک راه‌حل عادلانه و منصفانه عاجز ماند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بسیار خوبی در رابطه با کشورهای منطقه برخوردار است.

عراقچی خاطرنشان ساخت: گروه مینسک که از سوی سازمان ملل برای حل مسئله قره‌باغ گماشته شده بودند هم از حل این موضوع عاجز ماندند.

وی تصریح کرد: انعقاد سد خداآفرین از سوی ایران و آذربایجان نشان‌دهنده مخالفت جدی ایران با اشغالگری ارمنستان در قره‌باغ بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: در طول دوران سخت تحریم‌ها روابط اقتصادی ما با کشور آذربایجان طبق روال گذشته ادامه پیدا کرد.

عراقچی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله قره‌باغ طرحی را آماده و به مسئولین دو کشور ارائه کرد؛ توقف مخاصمات، باز پس دادن مناطق اشغال شده به آذربایجان و ایجاد راه‌های ترانزیتی بین کشورهای منطقه و ایجاد راه‌های ارتباطی انسانی از مهمترین محورهای این طرح بود.

وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و آنچه در موضوع ۱۷ ربیع فرمودند، سرفصل‌ها و عناوین کلی سیاست خارجی ما در قبال مسئله قره‌باغ را تشکیل داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ما با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم، عنوان داشت: یک نگرانی در موضوع حضور گسترده گروه‌های تکفیری در منطقه وجود داشت که مسئولین کشور آذربایجان این اطمینان را به ما دادند که این گروه ها هیچ جایگاهی نزد مردم و مسئولین آذربایجان ندارند.

عراقچی در پایان گفت: ما فکر می‌کنیم که حسن همسایگی ما با کشور آذربایجان باعث شده است ظرفیت‌های خوبی برای برقراری ارتباطات گسترده ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار