فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم ۱۶۳ نفر رسید.

او افزود: طی این مدت ۲۸ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۲ بیمار کرونایی طی این مدت در مراکز درمانی استان فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از ۲۹ بیمار جدید، ۱۹ بیمار در اردبیل، ۸ بیمار در پارس آباد، ۱ بیمار در مشگین شهر و ۱ بیمار در خلخال بستری شده اند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر ۱۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او گفت: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهر‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت زرد و شهر‌های بیله سوار، سرعین، نمین، نیر، گرمی، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه شهروندان خرید عید را مدیریت کنند تا شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا و شروع پیک چهارم نباشیم، افزود: کاهش شیوع بیماری کرونا در استان نسبی است و مردم همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمد‌ها و تردد‌های بی مورد داشته باشند.

حبیب زاده با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است، تاکید کرد: کاهش دورهمی‌ها موجب جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شد و خانواده‌ها باید مراقب تجمع‌ها و دورهمی‌های شبانه باشند، زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می‌شود.

او اظهار کرد: همچنان از شهروندان درخواست می‌شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار