رئیس سازمان دانش آموزی منطقه۱۵:

نماینده مجلس دانش آموزی باید در اخلاق، رفتار، عمل و پیشرفت تحصیلی الگو باشد

تهران (پانا)- برنامه های مجلس دانش آموزی باعث تقویت مهارت تفکر خلاق و انتقادهای سازنده،  تقویت روحیه خود باوری و خود اتکایی، ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی، تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند، توانمندسازی دانش آموزان در چالش ها و بحران های پیش رو و تربیت اجتماعی دانش آموز در عرصه مختلف می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس دانش آموزی باید در اخلاق، رفتار، عمل و پیشرفت تحصیلی الگو باشد

جلسه مناظره دانش آموزی با حضور محمد صادق نوری تبار، رئیس سازمان دانش آموزی منطقه۱۵و سرپرست تیم مناظره پسران (۱۱۰)، زهره میرباقری؛ سرپرست تیم مناظره دختران (ریحانه)، محمد جواد نوائیان؛ رئیس مجلس دانش آموزی منطقه و عضو تیم مناظره کننده، امیرمحمد غفاری فر؛ نائب رئیس اول مجلس دانش آموزی منطقه و عضو تیم مناظره کننده، امیرحسین ابوالفتحی؛ نائب رئیس دوم مجلس دانش آموزی منطقه و عضو تیم مناظره کننده، امیرحسین هژبری؛ کارپرداز مجلس دانش آموزی منطقه و عضو تیم مناظره کننده، مجید اقبال؛ منشی مجلس دانش آموزی منطقه و عضو تیم مناظره کننده روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار شد.

نوری تبار، ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی گفت: نماینده مجلس دانش آموزی باید در اخلاق، رفتار، عمل و پیشرفت تحصیلی الگو باشد و سپس در خصوص مناظره دانش آموزی عنوان کرد: این نوع مناظره ها باید از دو منظر مورد بررسی قرار گیرند؛ اول بعد علمی که باید یازده آیتمی را که جهت مناظره معرفی شده، به صورت علمی ارزیابی، تبیین و آماده کنید و همچنین پیشنهادات و راهکارهای خودتان را با پشتوانه علمی، ارائه دهید؛ دوم، بعد تکنیکی مناظره است که در این بعد باید مواردی را رعایت و اجرا کنیم، از جمله: استفاده از آمار و منابع رسمی و علمی، رعایت ادب و اخلاق در طول مناظره، جمع آوری اطلاعات مستند و مستدل، استفاده از پوشش مناسب، ارائه راهکار و پیشنهاد.

وی در ادامه افزود: عواملی که می تواند دانش آموزان را به صورت کیفی و بهینه، آماده ورود به عرصه های گوناگون اجتماعی کند، کسب مهارت های رفتاری و عملی است؛ برنامه های این چنینی این فرصت را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و در این میادین، کسب علم و تجربه داشته باشد تا در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

نوری تبار عنوان کرد: تفکر، آموزش و پرورش، سه ضلع مثلث انسان سازی هستند که در تمام مراحل زندگی باید مورد توجه شما قرار گیرند تا به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید.

وی همچنین گفت: نشاط و شادابی در مدارس باعث ایجاد شور و هیجان و انگیزه در دانش آموزان در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود؛ اما اگر این نشاط و شادابی در فضای رقابتی با چهار چوب های اصولی آمیخته شود قطعا باعث رشد و شکوفایی بهتر و بیشتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: این گونه برنامه ها باعث تقویت مهارت تفکر خلاق، تفکر نقادانه و انتقادهای سازنده، تقویت روحیه خود باوری و خود اتکایی، ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی، افزایش مهارت سخن وری، تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند، ارائه نظرات تحلیل گرانه، توانمندسازی دانش آموزان در چالش ها و بحران های پیش رو و تربیت اجتماعی دانش آموز در عرصه مختلف می شود.

در پایان، اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون شرایط و مشکلات مجلس دانش آموزی و همچنین مسابقه مناظره پرداختند.

* خبرنگار دانش آموز پانا، امیر محمد غفاری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار