مدیردانش آموزی استان خبرداد:

دیدار اعضای ستاد تربیتی آموزش و پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه در استان

سنندج(پانا) - همزمان با هفته تربیت اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به همراه اعضای ستاد تربیتی و کارکنان حوزه پرورشی و فرهنگی با نماینده ولی فقیه دراستان دیدار کردند .

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار اعضای ستاد تربیتی آموزش و پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این دیدار که پیش از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ، مدیرسازمان دانش آموزی استان ، مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، روسای ادارات حوزه پرورشی و فرهنگی استان و تعدادی از کارکنان این حوزه با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدارکردند.

در این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت هشتم اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، گفت: امور تربیتی به تدبیر شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ هشتم اسفند سال 59 با شعار « مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند » در دستگاه آموزش و پرورش تاسیس و با دمیده شدن روح تربیت اسلامی در دانش آموزان ، امور تربیتی به عنوان صدقه جاریه در این مدت فعالیت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های 40 ساله نهاد مقدس امور تربیتی و ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان ، تاسیس این نهاد را اقدامی ارزشمند دانست و آشنایی دانش آموزان با مبانی تربیتی، مشارکت و نقش آفرینی نسل آینده ساز در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 36 هزار دانش آموز شهید را از ثمرات و نمود فعالیت های امور تربیتی بر شمرد .

قربانی جهت دهی به فعالیت های تربیتی و عقیدتی دانش آموزان، انتقال ارزشهای دینی، فرهنگی و انقلابی به مدارس و دانش آموزان، ورود نگرش های دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی، عقیدتی و شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف را از مهم ترین اهداف تاسیس امور تربیتی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مسائل تربیتی و گستردگی و جهان شمولی تربیت نسبت به آموزش و تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) بر اهمیت فعالیت های پرورشی، گزارشی از فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی استان به خصوص در ایام کرونا ارائه کرد و از اجرایی شدن 30 برنامه با 300 فعالیت و تولید محتواهای فرهنگی و تربیتی در کنار محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان خبر داد.

وی در ادامه به فعالیت های و برنامه های شاخص معاونت پرورشی و فرهنگی استان نیز اشاره کرد و برگزاری مسابقات قرآت ،عترت و نماز در 4 سطح مدرسه،شهرستان،استان و کشوری هر ساله با شرکت بالغ بر یکصد هزار نفر و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در 4 سطح مدرسه،شهرستان،استان و کشوری هر ساله با شرکت بالغ بر یکصد و چهل هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان را از جمله این اقدامات بر شمرد.

گفتنی است در پایان این مراسم به صورت نمادین از یکی از مربیان امور تربیتی استان که در مسابقات بسیج فرهنگیان رتبه برتر استانی کسب کرده بود با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد .

شایان ذکر است همزمان با هفته امور تربیتی ویژه برنامه هایی و نظیر این مراسم در سطح شهرستانها و مناطق برگزار و از مربیان و معاونین پرورشی و دست اندرکاران و فعالان امور تربیتی تجلیل خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار