مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌ها برای امور تربیتی بیشتر بهره برده شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی را حرکتی بسیار زیبا برای بالابردن آستانه تحمل، مستند و متقن صحبت کردن، کم شدن خشونت و صبور بودن دانست و تأکید کرد که از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، کانون‌ها و دارالقرآن‌ها در این امور باید بیشتر از قبل بهره‌برداری کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌ها برای امور تربیتی بیشتر بهره برده شود

علیرضا سعدی‌پور در آئین گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی که صبح امروز با حضور شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران و مدیران و روسای شهرستانها و مناطق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، یکی از ارکان تربیت را استفاده از الگوهای اسلامی دانسته و بیان کرد: شهدای عزیز، علمای بزرگوار و خصوصا دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید، الگوهای خوبی برای تربیت اسلامی هستند.

سعدی‌پور با اشاره به سخنان و دیدگاه‌های شهید مطهری تصریح کرد:در وجود انسان‌ها استعدادها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی نهفته است که باید تبدیل به بالفعل شود و این مسئولیتی بسیار بزرگ است.جشنواره مجازندران به روشنی نشان داد که تا چه اندازه استعداد بالقوه در نسل جوان و نوجوان نهفته است.باید زمینه‌های کشف و شکوفایی این ظرفیت عظیم را ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در تربیت اسلامی باید به دنبال آموزش صحیح فضائل اخلاقی و نفسانی باشیم اذعان داشت: برگزاری جشنواره تربیت حکیمانه مصداق بارز تربیت فضائل اخلاقی است.در این جشنواره با تکیه بر مفاهیم بلند آیات نورانی سوره‌های لقمان،حجرات و عنکبوت، تلاش شد تا سبک زندگی اسلامی و قرآنی در بین دانش‌آموزان رواج داده شود.ضمن رواج،گسترش و نهادینه کردن این فضائل، باید به دنبال دوری از رذائل اخلاقی نیز باشیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: آموزش و تربیت اسلامی با مکاتب دیگر بسیار متفاوت است و نباید سبک تربیت در جوامع سکولار را در کشور خود دنبال کنیم.اصل در تربیت اسلامی، پرورش فضائل و دوری از رذائل اخلاقی به صورت همزمان است.برای تربیت نسلی متفکر،باهوش،اخلاق‌مدار،دیندار و عمل‌گرا باید از کودکی ،فرزندانمان را دریابیم و بر روی آنها متمرکز شویم.

این مقام مسئول با اشاره به عوامل سوء تربیت تأکید کرد: همکاران حوزه تربیتی باید عوامل سوء تربیت را شناسایی و پیشگیری‌های لازم را به‌عمل آورند.تربیتی که مبتنی بر ترس، نازپروردگی، قیود بیجای اجتماعی و داشتن انتظار بیش از حد توان باشد، تربیتی ویترینی است که عواقب و تأثیرات بدی بر جای خواهد گذاشت.در همین زمینه باید مدارس را به‌عنوان مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محل برای تعلیم و تربیت فرزندان، دریابیم.

وی برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی را حرکتی بسیار زیبا برای بالابردن آستانه تحمل، مستند و متقن صحبت کردن، کم شدن خشونت و صبور بودن دانسته و گفت: از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، کانون‌ها و دارالقرآن‌ها در این امور باید بیشتر از قبل بهره‌برداری کرد.

سعدی‌پور استقرار دبیرخانه 2 جشنواره کشوری همیاران مشاور و لاله های روشن در مازندران را به فال نیک گرفته و خاطرنشان کرد: این کار برای ما بسیار ارزشمند و نشان دهنده وجود ظرفیت‌های خاص و توانمندی بالای معاونت پرورشی و فرهنگی بوده و مایه فخر و مباهات استان است.جا دارد از کلیه فعالیت‌های متنوع حوزه پرورشی در زیست بوم جدید که باعث ایجاد نگرشی جدید در این حوزه شده و سختی‌ها و آسیب‌های خاص خود را داشته، تقدیر و تشکر کنم.

در پایان این مراسم از خانواده مربی شهید خیرا... تقی زاده و مرحوم حامد دیانی که از فعالین حوزه پرورشی بوده وآسمانی شده‌اند به صورت نمادین تقدیر شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار