توصیه حسینی به وزیر اقتصاد دولت یازدهم/ اصلاح ساختار با پذیرش مردم

خبرگزاری پانا: وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیان توصیه خود به وزیر اقتصاد دولت یازدهم گفت: نوع مسائل و موضوعات اقتصاد ایران به گونه ای است که برنامه‌های حل آنها آثار فراگیر دارد، بنابراین برنامه های اصلاح ساختار در اقتصاد ایران باید با بافت اجتماعی و پذیرش مردم پیوند بخورد و لازم است که بر روی پذیرش اجتماعی مردم کار شود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، سید شمس الدین شب گذشته در آخرین دیدار خود با خبرنگاران در بیان توصیه خود به وزیر اقتصاد بعدی گفت: تجربه گرانی را در این مدت بدست آورده ام که آن را به وزیر بعدی منتقل می کنم و آن این است که نوع مسائل و موضوعات اقتصاد ایران به گونه ای است که برنامه های حل آنها آثار فراگیر دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها از جمله این مسائل است که با اقشار و آحاد مختلف مردم پیوند خورده است، افزود: هیچ برنامه ای کامل نیست اما می تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: برنامه های اصلاح ساختار در اقتصاد ایران باید با بافت اجتماعی و پذیرش مردم پیوند بخورد. و این موضوع فصل مشترک وزیر اقتصاد با رسانه است.

حسینی یک درخواست و پیشنهاد به اعضای رسانه مطرح کرد و گفت: این موضوع را با وزیر اقتصاد بعدی نیز در میان گذاشته ام و آن این است که باید بر روی پذیرش اجتماعی مردم کار کرد.

وی با بیان این‌که باید به وزیر اقتصاد آینده و تیمش فرصت داد گفت: مشخص کردن زمان‌های دقیق برای از بین رفتن مشکلات اقتصادی کار درستی نیست باید به دولت آینده وقت دهیم تا با تمرکز و تسلط کافی بر امور اقتصادی وظایف و مسوولیت‌های خود را انجام دهد و برنامه‌های وعده داده شده به مردم را عملیاتی کند

سخنگوی اقتصادی دولت دهم با بیان این‌که انتظار می رود ثبات در بازار ارز بوجود آید گفت: در صورتی که تکانه‌های تحریمی دوباره بازار ایران را نلرزاند این ثبات پایدار خواهد بود.

حسینی افزود: چند ماه گذشته اقدامات بسیار مثبتی در دولت دهم برای کنترل رشد قیمت ارزهای خارجی در بازار صورت گرفت که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها موفقیت‌آمیز بود.

به گفته وی اگر گاهی در بازار تکانه‌های قیمتی به وجود می‌آمد نه به دلیل شرایط داخل که با شرایط خارجی ایجاد شده بود به همین دلیل در صورتی که تکانه‌های تحریمی ادامه پیدا نکند نرخ ارز ثابت خواهد ماند.

وی با بیان این‌که بخش نقل و انتقالات ارزی به عنوان اصلی‌ترین هدف مورد هجمه تحریم‌ها واقع شده است، تاکید کرد:‌نظام بانکی ایران در چند سال گذشته که تحت فشارهای بسیاری بوده عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

حسینی ادامه داد: سنجیدن میزان بالای صادرات و همچنین واردات کالاهای اساسی نشان می‌دهد نظام بانکی ما علیرغم تمامی فشارها نسبت به انجام وظایف اصلی خود عملکرد کاملا موفقی داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دهم با بیان این‌که به نظام بانکی کشور نمره ایثار می‌دهد، اظهار کرد:‌ عملکرد تیم دولت در بخش‌های مختلف ستودنی بود اما نظام بانکی ما با توجه به فشارهای مضاعفی که در سال‌های اخیر تحمل کرد قطعا باید نمره ایثار بگیرد.

حسینی درباره نمره عملکرد خود به عنوان وزیر اقتصاد نیز اظهار کرد: بنده در این زمینه به خود نمره صبر می‌دهم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار