چگونگی تعیین شعاع دسترسی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

تهران (پانا) - سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی دستورالعمل شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی  را به استان‌ها برای اطلاع و اقدام ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی تعیین شعاع دسترسی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به استناد تبصره (2) ماده (2) آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب 5فروردین98 هیئت محترم وزیران، دستورالعمل مربوط به شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، که در نودمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی و در تاریخ 24 آذر99 تصویب شد را جهت اطلاع و اقدام لازم به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل؛ در ماده یک، حدفاصل(فاصله مبادی ورودی مدارس با مراکز آموزشی و پرورشی از یکدیگر)، شعاع دسترسی(حداکثر فاصله محل سکونت دانش‌آموز تا فضای آموزشی) و در ماده 2 شعاع دسترسی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در چارچوب ضوابط ابلاغی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با پیشنهاد شورای نظارت شهرستان و منطقه/ ناحیه و تصویب شورای نظارت استان تعیین می‌شود.

همچنین در ماده 3، حدفاصل مدارس متوسطه غیردولتی با مدارس متوسطه دولتی و غیردولتی غیرهمجنس 200 متر از مبادی ورودی آن‌ها می‌باشد و حدفاصل مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی غیرهمجنس با یکدیگر در صورت تقاضا برای فعالیت در یک محل، حسب مورد با پیشنهاد شورای نظارت شهرستان و منطقه/ناحیه و با تصویب شورای نظارت استان تا 200 متر از مبادی ورودی آن‌ها تعیین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار