خطیب زاده: در حال پیگیری تحولات ارمنستان هستیم

تهران (پانا) - سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات اخیر در ارمنستان اظهار داشت: به دقت در حال پیگیری تحولات در این کشور هستیم.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خطیب زاده: در حال پیگیری تحولات ارمنستان هستیم

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه ایران ، خطیب زاده تمامی طرف‌ها در ارمنستان را به خویشتن‌داری و اجتناب از خشونت دعوت کرد.

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، رئیس ستاد کل می تواند توسط رئیس جمهور با پیشنهاد رئیس دولت منصوب و برکنار شود. اگر رئیس جمهور پیشنهاد نخست وزیر را امضا نکند، به طور خودکار ظرف ۱۵ روز اجرا می شود.

به دنبال درخواست ارتش ارمنستان برای استعفا و کنارگیری نخست وزیر این کشور، نیکول پاشینیان این اقدام را یک کودتای نظامی عنوان و اعلام کرد که در میدان جمهوری ایروان برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان آمده است: ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان اعتراض قاطعانه خود را نسبت به برکناری معاون اول رئیس ستاد کل به دلایل غیرمنطقی بیان می کند و اعلام می دارد که این تصمیم بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دولتی ارمنستان و صرفا بر اساس احساسات شخصی است. برای این کشور، چنین تصمیمی یک گام ضد دولتی و غیرمسئولانه است.

پیش از این رئیس جمهور ارمنستان به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را برکنار کرده بود.

نخست وزیر ارمنستان به ارتش دستور داد که به کار خود ادامه دهند و از مرزهای جمهوری محافظت کنند.

پاشینیان همچنین از گاسپاریان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان خواست تا داوطلبانه استعفا دهد.

تجمعات طرفداران و مخالفان نخست وزیر ارمنستان در ایروان در حال برگزاری است و هر از گاهی درگیری هایی میان آنها رخ می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار