نوری تبار: اولویت سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵، حمایت، هدایت و ارتقای مجلس دانش آموزی است

تهران(پانا)- مسولیت پذیری، مشارکت و حضور موثر دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی، موجب شکوفایی و اعتلای فرهنگ و اندیشه‌ی آن جامعه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نوری تبار: اولویت سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵، حمایت، هدایت و ارتقای مجلس دانش آموزی است

محمدصادق نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا ضمن تبریک اعیاد پیش رو، خصوصا میلاد با برکت حضرت امیر(ع) گفت: در نظام تعلیم و تربیت کشور، سازمان دانش آموزی از جایگاه ویژه و اهمیت بالائی برخوردار است؛ تا جایی که در سند تحول بنیادین از دو بسته تحولی مربوط به معاونت پرورشی، یک بسته آن به طور اختصاصی در ارتباط با سازمان دانش آموزی بوده است، که زمینه ایی برای مشارکت همه جانبه و تقویت نقش پذیری و مطالبه گری برای دانش آموزان را ایجاد می کند؛ علاوه بر این، مجلس دانش آموزی با ایجاد شبکه های ارتباطی کارآمد و مؤثر، در بستر فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت‌های فکری و تعاملی و اجرایی جامعه دانش آموزی، برای شناسایی و حل برخی از مسائل و مشکلات ساختار تعلیم و تربیت و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان استفاده مناسب و مطلوبی دارد.
سپس نوری تبار افزود: اولویت اصلی سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵، حمایت، هدایت و ارتقای مجلس دانش آموزی منطقه است؛ نمایندگان مجلس باید مطالبه گر باشند و مطالبات به حق دانش آموزان را به گوش مسئولین رسانده و دغدغه های مدارس و دانش آموزان را در جلسات مربوطه، مطرح، پی گیری و به نتیجه برسانند.

مجلس دانش آموزی باید به دنبال راهکارهای کاربردی و قابل اجراء و همچنین ارتقای سطح کیفی فعالیت های خود باشد؛ برای ما اهمیت دارد که بدانیم نقاط ضعف و قوت سیستم آموزش و پرورش در حوزه های مختلف از نقطه نظر و دیدگاه دانش آموزان چگونه است.
نوری تبار در ادامه گفت: مجلس دانش آموزی، فضایی برای بروز استعدادهای فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی دانش آموزان را فراهم می کند و در واقع این مجلس، تمرینی اساسی برای حضور دانش آموزان در عرصه ها، جایگاه ها، مسئولیت ها و نقش های بزرگتر در جامعه است.
در پایان نوری تبار گفت: مسولیت پذیری، مشارکت و حضور موثر دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی، موجب شکوفایی و اعتلای فرهنگ و اندیشه‌ی آن جامعه خواهد شد.

*خبرنگار دانش آموز، محمد جواد نوائیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار