عامری: با کسب مهارت های فرزند پروری، فرزندان شاد و سالم داشته باشیم

تهران(پانا)- طرح آوش (آموزش والدین شهر تهران) با موضوع کسب مهارت فرزندپروری با حضور مدرس آموزش خانواده با هماهنگی معاونت ابتدایی منطقه ۱۳ در کانال مادرانه با برنامه های متنوع به صورت زنده در بستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
عامری: با کسب مهارت های فرزند پروری، فرزندان شاد و سالم داشته باشیم

عصمت عامری؛ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس آموزش خانواده در کانال مادرانه شهر تهران در حیطه کسب مهارتهای فرزند پروری به موضوع پرورش فرزندان شاد و سالم پرداخت.
عامری ضمن عرض تبریک میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام به والدین شهر تهران گفت: ما دو گروه فرزندان هنجار و ناهنجار داریم که در این برنامه به بررسی بچه‌های هنجار که در عین حال سالم و نرمال هستند و در کنار خانواده زندگی می کند و مشکلاتی از قبیل ناخن جویدن، خجالتی، بی نظمی، اضطراب، درس نخواندن و ... دارند پرداخته و طریقه برخورد با این مشکلات و تعدیل آن جهت داشتن فرزندان سالم و شاد را مطرح می کنیم.

وی گفت: منشا مشکلات رفتاری در فرزندان مختلف است، یکی از آنها رفتارهای ژنتیکی است فرزندان با خلق و خوهای متفاوت متولد می شوند که می توان با سبک مهارت فرزند پروری، بچه ها را در مسیر درست هدایت کرد. دومین مشکل توسط جامعه ایجاد می شود برای مثال در حال حاضر یکی از مشکلات فضای مجازی است که به خاطر کرونا برای دانش آموزان ایجاد شد که باید مراقبت و کنترل مناسب توسط والدین انجام شود. مشکل دیگر مشکلات رفتاری والدین است که روی رفتار بچه ها تاثیر منفی می گذارد اگر والدین هم راستا باشند با مدیریت رفتار خود این مشکلات را برطرف خواهند کرد.

عامری در ادامه با اشاره به مشکلات رفتاری بچه ها و در نظر گرفتن راه حل آن گفت: در برطرف شدن مشکلات رفتاری بچه ها، تا حد ممکن، رفتارهای ناشایست بچه ها نادیده گرفته شود در غیر این صورت در تکرار خواسته های بچه ها از والدین، با عصبانیت و رشوه دادن خانواده و شرطی شدن در هردو طرف، توجه طلبی در بچه ها ایجاد می شود در حالی که والدین می توانند با دیدن رفتار شایسته فرزندشان و تشویق های کوچک و با تکرار آن در رفع مشکلات موثر باشند.

وی با تاکید بر فن قانونگذاری و دستور دادن در مقابله با بد رفتاری فرزندان گفت: برای رفع یک یا دو مشکل رفتاری بچه ها توسط والدین، با آگهی و مطالعه، قانون مناسب و هدفمند تعیین شود و در این قانون والدین مشخص کنند که طی چه زمانی این رفتار نامناسب بر طرف خواهد شد.
در پایان عامری به نحوه دستور دادن توصیفی و قانون گذاری مناسب والدین، با مثال های عینی برای رفع رفتارهای نامناسب مشکلات پرخاشگری بچه ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار