در جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی مطرح شد:

سرانه فضای آموزشی آذربایجان‌غربی کمتر از میانگین کشوری است

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد سرانه فضای آموزشی در این استان چهار متر مربع است، در حالیکه سرانه این فضا در کشور ۸.۵ متر مربع است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی آذربایجان‌غربی کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، «آیدین رحمانی رضائیه» در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که به صورت سراسری به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: این استان در تامین سرانه آموزشی با مشکلاتی روبرو است که نیازمند کمک و توجه دستگاه‌های مربوطه و خیران استانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان دارای ۲هزار و ۲۰۰روستای بالای ۲۰خانوار است، اظهار کرد: ۳۴درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند در حالی‌که این رقم در سطح کشور ۲۷درصد است.

وی اضافه کرد: با توجه به این پراکندگی جمعیت لازم است توزیع و ارائه خدمات در بحث آموزش در استان به نحوی باشد که هیچ کم و کاستی متوجه سایر مناطق نشود.

رحمانی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش و نگاه ویژه استاندار به اعتبارات فصل آموزش‌وپرورش در استان، گفت: در سال جاری ۱۷درصد از اعتبارات استانی به این حوزه اختصاص یافته است.

وی جذب اعتبار ویژه برای بهبود وضعیت سرانه آموزشی استان توسط مجلس شورای اسلامی را موضوعی مهم بیان کرد و افزود: توجه به آموزش و فراهم آوردن زیرساخت‌های آموزشی نقش مهمی در ساختن آینده‌ای درخشان برای جامعه دارد.

در این آیین مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: در مجموع در دولت دوازدهم ۲هزار و ۱۱کلاس درس با اعتبار ۲هزار و ۲۴۴میلیارد ریال احداث شده است.

سپیده طیب قاسمی افزود: در سال ۱۳۹۹حدود ۶۰۲کلاس درس برای احداث در استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۹۰کلاس در مهرماه و ۴۱۲ کلاس درس نیز در ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: برای ساخت این تعداد کلاس درس حدود ‌هزار میلیارد ریال هزینه شده که از محل اعتبارات ملی و استانی بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته، ۴۷۶ کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

در این آیین از تعدادی از خیران مدرسه ساز استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد؛ این آیین به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور جمع کمی از خیران و مسوولان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار