در دیدار استاندار و جمعی از مدیران استان البرز؛

حاجی میرزایی: رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در البرز باید در دستور کار قرار گیرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران استان البرز اظهار کرد که رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در استان البرز باید در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در البرز باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران استان البرز اظهار کرد: با بررسی دقیق شرایط فعلی فضاهای آموزشی استان البرز، راهکارهای برون‌رفت از این مشکل هرچه زودتر ارائه شود.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم تصمیمی پایدار در این زمینه اتخاذ کنیم باید اطلاعات آماری دقیقی از وضعیت موجود فضاهای آموزشی استان البرز داشته باشیم، اظهار کرد: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی استان البرز اعتبارات باید از سه منبع خیرین، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعتبارات استانی تأمین و برای این موضوع برنامه‌ریزی شود و علاوه بر احداث فضاهای آموزشی راه‌های رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در استان البرز باید در دستور کار باشد.

وی بر تهیه راهکارهای عملی برای حل مشکل مذکور تا قبل از 15 اسفند تأکید و اظهار کرد: در این خصوص گام اول این است که؛ توزیع مدارس در سطح استان موردبررسی قرار گیرد و در صورت امکان با جابجایی دانش آموزان بخشی از مشکل رفع شود، گام دوم تهیه آمار دقیق از مدارس موردنیاز و تطبیق آن با پروژه‌های در حال احداث می‌تواند به شفاف‌سازی در این زمینه کمک کند و در گام سوم استانداری باید با استفاده از اعتبارات استانی پروژه‌هایی را مشخص و در احداث آن با سازمان نوسازی مدارس همکاری کند.

در ادامه این نشست استاندار البرز گفت: مهاجرت های گسترده از نقاط مختلف کشور این استان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. برای ساخت مدارس به هر مقدارکه زمین مورد نیاز باشد در اختیار سازمان نوسازی قرار می‌دهیم.

عزیز الله شهبازی بر تشکیل کارگروهی مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و استانداری البرز تأکید و تصریح کرد: آماده تخصیص اعتبارات استانی برای ساخت فضای آموزشی هستیم.

وی بابیان اینکه هرگونه حوادث طبیعی مانند؛ سیل، زلزله ، خشک‌سالی و ... در نقاط مختلف کشور موجب افزایش مهاجران به استان البرز می‌شود، اظهار کرد: به همین علت کمبود فضای آموزشی بزرگ‌ترین مشکل استان البرز است که با رشد جمعیت، سالانه نیازمند 500 کلاس درس جدید هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار