مدیر حوزه علمیه اردستان در جمع خبرنگاران؛

کمبود نیروی جوان از علل کاهش طلاب در اردستان است

اردستان (پانا)- مدیر حوزه علمیه شهید مدرس اردستان‌ علت کاهش طلبه در شهرستان را کمبود نیروی جوان و شناخت کم مردم منطقه از حوزه دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی جوان از علل کاهش طلاب در اردستان است

حجت الاسلام منصور صابری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمبود نیروی جوان در شهرستان ، شناخت کم مردم منطقه از حوزه و عدم اقبال افراد به حضور در حوزه علمیه از علت های کمی طلبه است.

وی با بیان اینکه پذیرش طلبه از بین دانش آموزان کلاس هشتم تادیپلم انجام می شود، افزود: این افراد می توانند همزمان با فراگیری دروس حوزوی و حفظ قرآن‌ کریم‌ به تحصیل در مدارس و دانشگاه ها نیز بپردازند و 2 سال سربازی را در حوزه علمیه سپری کرده از دیگر مزایای طلبه گی استفاده کنند.

مدیر حوزه اردستان تصریح کرد: اداره و اوقاف و امور خیریه شهرستان از تحویل درآمد موقوفات به حوزه های علمیه خوداری کرده وجوه دریافتی را به شهرهای اصفهان، کاشان پرداخت کرده است.

صابری تاکید کرد‌: با پیگیری های انجام شده قرارداد اجاره 6 باب مغازه انتهای بلوار مصلی اردستان به این حوزه واگذار و درآمد حاصله در اختیار این حوزه قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر17 طلبه در این حوزه دروس سطح مقدماتی را فرا می گیرند و شروع ثبت نام درحوزه علمیه از اسفندماه تا پایان مرداد سال آینده و در 3 مرحله انجام می شود.

خبرنگار:علیرضا صفاری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار