در گفت و گو با پانا

ناهید مسلمی: نسل عجول امروز صبر لازم در هنر را ندارد

تهران (پانا) - «ناهید مسلمی» با ابراز تأسف از این امر که نسل عجول امروز صبر لازم در هنر را ندارد، گفت «امینه» در عشق و دلدادگی ریشه دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ناهید مسلمی: نسل عجول امروز صبر لازم در هنر را ندارد

«ناهید مسلمی»، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در حاشیۀ اجرای نمایش «امینه» به نویسندگی «علی شمس» و کارگردانی «سعید مصطفائی» در گفت و گو با پانا، ضمن ابراز تأسف از انتشار گستردۀ بیماری کرونا و تأثیر آن بر حوزه های مختلف مشاغل و به ویژه هنر، گفت: «در شرایط کرونا که زندگی‌ها واقعا در خطر است تنها عشق می‌تواند، انگیزه‌ی عالی برای اجرای یک اثر نمایشی بر روی صحنه باشد. نمایش «امینه» چون رشته ای در عشق و دلدادگی دارد برای من خیلی جذاب بوده و واقعاً باید به تک تک عوامل این نمایش ارزنده بخاطر عالی بودن روند نمایش از نگاه من تماشاچی آفرین گفت.»
مسلمی با اشاره به این امر که بعد از کرونا، تئاتر شرایط سختی را سپری می‌کند، افزود: «حضور تئاتر به عنوان یک هنر که با مخاطب ارتباط مستقیم دارد و قابل لمس است، حتی در شرایط سخت بسیار ضروری بوده و می‌بایست این هنر با تمام وجوهش زنده نگاه داشته شود. من پارسال در سالن قشقائی تئاتر «خرچنگ خانگی» را کار می‌کردم که متاسفانه بعد از ۱۵ شب اجرا بخاطر شرایط کرونا نیمه کاره رها شد، اما به این باور دارم که نمایش هایی مثل «امینه» که عشق و عاشقی را به زیبایی روایت می‌کند ضرورت دارند.»
مسلمی با اشاره به این مطلب که تئاتر به مراتب بیشتر از سینما برای مردم قابل لمس است گفت:« سینما یک صنعت و تکنیک است ولیکن تئاترهنری ملموس و برای مردم باورپذیرتر است. عدم حضور این هنر در طول این یک سال در جامعه برای مردم بسیار ملموس بوده است. به شخصه دلم برای بچه‌ها و فضای تئاتر تنگ شده و واقعا ضرورت وجود این هنر در این یک سال بسیار چشمگیر بوده و حس می‌شد.»
این بازیگر با سابقۀ تئاتر، با اشاره به این که هرکس در هر زمینه تلاش کند، می‌تواند به جایگاهی برسد، خصوصا در هنر که پیگیری و تلاش بیشتر از هرچیز دیگری نیاز است، اظهار کرد: «در ۳۵ سال سابقه کاری در عرصۀ هنر، با پوست و جان خودم لمس کردم که اگر تلاش وجود داشته باشه رسیدن به هدف امکان پذیر خواهد بود و به شخصه، اگر به به هرجایگاهی رسیده ام فقط تلاش، مطالعه و پیگیری ام بوده است که باعث رشد شده و باید بگویم که هنوز هم در این مسیر از جان مایه می‌گذارم.»
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در پایان برای تمامی افراد به خصوص اعضای عرصه هنر آرزوی موفقیت کرده و با تأکید بر این امر که امروز جوانان عرصۀ هنر می‌بایست صبرو تلاش را سرلوحه خود قرار بدهند، تصریح کرد: «تنها آرزویم این است که کسی نخواهد ره صد ساله را یک شبه طی کند، چرا که می‌شود یک شبه سقوط هم کرد و من معتقدم که لازمه هر کاری صبر و بردباری است که متأسفانه نسل امروز صبر چندانی ندارند، اما تئاتر آموزش خوبی است برای پیشه کردن صبر.»
«نمایش «امینه» تازه‌ترین اثر سعید مصطفائی در مقام کارگردان در تالار محراب روی صحنه است. «امینه» نمایشی ایرانی سنتی بر اساس روایتی به قلم «علی شمس» داستان پسر زال خان‌استرآبادی، یکی از مخالفان آقامحمدخان قاجار را روایت می‌کند که در شکارگاه آقامحمدخان دستگیر شده است. نامه‌ای از طرف آقا برای زال فرستاده می‌شود که یا از من پیروی کن یا اینکه فرزندت را از بین می‌برم. فردی با نام اقیانوس العلوم وارد دربار شاه می‌شود.

در نمایش «امینه» الهام بیدارمغز، هامون خان‌محمدی، سعید تقوایی امیرعلی زیارتی، نادر کریمی، سوگند صادقی، ناصر محمدی، آرام نیک‌بین، علیرضا عباسی، مرتضی فرجی، مهرشاد فاروقی و آوا آزاد ایفای نقش می‌کنند. این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تالار محراب به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، چهارراه امام خمینی(ره)، روبه‌روی موزه قرآن به مدت ۹۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار