انتقاد نایب رئیس شورای شهر تهران از سخنان روز گذشته وزیر بهداشت

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران نسبت به سخنان روز گذشته وزیر بهداشت واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد نایب رئیس شورای شهر تهران از سخنان روز گذشته وزیر بهداشت

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست صحن علنی شورا در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا که صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در محل شورا برگزار شد را بر عهده داشت، در ابتدای نطق پیش از دستور خود پس از تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز و پدر با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر بهداشت گفت: پیش از ورود به سایر موضوعات جا دارد به‌نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و پرسنل خدوم بهشت زهرا (س)، مراتب گلایه و ابزاز ناخرسندی خود را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گلایه همکارانمان در سازمان بهشت زهرا به‌ویژه نیروهای معزز و گرانقدر بخش تطهیر این سازمان گردید، ابراز کنم. عزیزان ما در بخش تطهیر بهشت زهرا و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی با کمترین امکانات ممکن و علی‌رغم تمامی مخاطرات ممکن اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات با رعایت مسایل شرعی و دینی بر زمین بماند و این در حالی است که در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با کندن گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت شدگان ناشی از کرونا را مدفون می‌سازند.

عضو شورای شهر افزود: حال پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق این عزیزان از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قراردادن شاغلین بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، این سخنان همچون آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمت‌کش باعث رنجش خاطر ایشان شد. امیدوارم وزیر محترم ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شان همکاران بهشت زهرایی و نه در شان کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روزها به‌صورت سه شیفت و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.

سید ابراهیم امینی با اشاره به روز مهندس افزود: امروز پنجم اسفندماه، بزرگداشت دانشمند بزرگ و جامع‌الاطراف کشورمان، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس هستیم. این روز را به جامعه مهندسین کشور، مهندسین عزیز همکار در شورا و بدنه شهردای تهران که جمعیت قابل توجهی از شاغلین و خدمتگذاران در مجموعه مدیریت شهری تهران را تشکیل می‌دهند، تبریک می‌گویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته وکیل مدافع گفت: یکم تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع است و هم‌اینک در آستانه هفتم اسفندماه و شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلا هستیم. استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و از لوازم و الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضایی است. علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضرر عدم استقلال این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم و امیدوارم مجلس محترم و شورای نگهبان اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌بهانه نظارت نشوند تا با دستاویز نظارت بیشتر که البته نظارت لازمه تداوم صحت عملکرد هر نهادی است، استقلال وکیل و کانون وکلا و در نتیجه حق دفاع شهروندان که ریشه در اصل سی ‌و پنجم قانون اساسی دارد، لطمه نبیند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: گفتنی است وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صدها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه می‌دهند و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متاسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند. بنابراین باتوجه به شرایط اقتصادی دشوارِ بخش قابل توجهی از جامعه و در راستای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات حقوقی و تحقق دسترسی به وکیل و دادرسی منصفانه جادارد که این خدمات رایگان که بخشی از حقوق شهروندی هستند هرچه بهتر و بیشتر از طرق مختلف من جمله بیلبوردهای شهری به جامعه معرفی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار