صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه‌های کاغذی

اردبیل (پانا) - مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل اعلام کرد با حذف دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند ماه صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی برای سازمان تأمین اجتماعی اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه‌های کاغذی

به گزارش اداره کل تأمین اجتماعی اردبیل، قادر برجی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: از چند سال پیش و با هدف توسعه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های کاغذی و فیزیکی در دستور کار قرار گرفته بود که بالاخره بعد از گذشت چند سال این طرح از اول اسفندماه اجرایی شده و ۶۰۲ هزار نفر از جمعیت استان که تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند، از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد.
او با بیان اینکه اجرای این طرح مرحله به مرحله، اما با سرعت مطلوبی به پیش خواهد رفت، گفت: تمام مراحل الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و تولید نسخ آنلاین در سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده و برخی نواقص نیز تا پایان امسال رفع خواهد شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان افزود: با توجه به اینکه خود کاغذ دفترچه‌های تأمین اجتماعی یکی از عوامل و عناصر انتقال ویروس کرونا و بیماری‌ها بوده، قطعاً با ارائه کارت ملی و الکترونیکی شدن ارائه نسخه‌ها از سوی پزشکان و نسخه‌پیچی‌های راحت‌تر داروخانه‌ها شرایط سهلی را برای بیمه‌شدگان در ارتقا سلامت آن‌ها به وجود می‌آورد.

برجی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مطب‌ها، داروخانه‌ها و مجموعه‌های طرح قرارداد تأمین اجتماعی موظف هستند از اول اسفندماه خدمات خود را در بستر الکترونیکی ارائه کنند و دیگر نیازی به ارائه دفترچه‌های کاغذی نخواهد بود.
او بیان کرد: تمام اطلاعات افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سامانه و لینک با ثبت احوال به صورت کامل گردآوری شده و با اعلام شماره ملی از سوی بیمه‌شدگان به راحتی خدمات به آن‌ها ارائه خواهد شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: ورود به این مرحله به نفع پزشکان و صاحبان داروخانه و همچنین پاراکلینیک‌ها است که به راحتی می‌توانند در کمتر از ۲۴ ساعت ۸۰ درصد هزینه‌های خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و برای داروخانه‌ها نیز با هماهنگی انجمن داروسازان این پرداختی‌ها به صورت ماهانه و تا ۳۰ درصد به صورت علی‌الحساب خواهد بود.
برجی تصریح کرد: ما از طریق شماره تماس ۱۴۲۰ در خدمت بیمه‌شدگان هستیم تا به صورت آنلاین پاسخگوی پرسش‌های آن‌ها در این حوزه باشیم و قطعاً سعی و تلاشمان بر ارائه خدمات سریع‌تر و کیفی‌تر در قالب این طرح خواهد بود.
او گفت: حذف دفترچه‌های فیزیکی و کاغذی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی نه تنها به کاهش هزینه‌ها بلکه جلوگیری از اتلاف وقت منجر شده و به نوعی رضایتمندی بیمه‌شدگان را به وجود می‌آورد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اضافه کرد: اجرای این طرح قطعاً جلوی بازار سیاه دارو را نیز خواهد گرفت چرا که یک نظارت و پایش شفاف در نسخ الکترونیکی اتفاق افتاده و بیماران خاص در خرید دارو‌های خود دیگر با مشکلات و چالش‌های سابق روبه‌رو نخواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار