برف و باران در راه شهر زلزله زده سی سخت

مردم سی سخت به وسایل گرمایشی نیاز دارند

یاسوج (پانا) - اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از احتمال بارش برف و باران در شهرستان زلزله‌زده دنا و شهر سی‌سخت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران در راه شهر زلزله زده سی سخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، از چهارشنبه شب تا پنجشنبه بعداز ظهر در شهرستان زلزله‌زده دنا و شهر سی‌سخت، مرکز این شهرستان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.
با ورود این سامانه بارشی بیشتر شاهد بارش برف در شهرستان دنا خواهیم بود.
همچنین طی روز‌های آینده دمای هوا در این شهرستان از یک تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

روز جمعه نیز شاهد وزش باد شدید و همچنین کاهش دمای هوا در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

نیاز زلزله‌زدگان سی‌سخت به وسایل گرمایشی

با گذشت پنج روز از زلزله ،برف و باران ،سرمای شدید و پس‌لرزه‌های متعدد موجب شده است تا اهالی این منطقه با شب‌هایی سرد و طاقت‌فرسا مواجه باشند.
بیشترین خسارات وارد شده محدوده شمال شهر سی‌سخت، منطقه قلعه و خیابان مطهری به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان‌های این مناطق بوده و طبق برآورد اولیه نیز تاکنون سه هزار واحد مسکونی در سی‌سخت از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.
برودت هوا در منطقه حادثه‌دیده و نیز کمبود امکانات گرمایشی مانند بخاری، اجاق گاز و پتو بر لزوم کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده افزوده است. البته از اولین ساعات وقوع این زلزله، اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی در بین مردم توزیع شده است و گروه‌های جهادی نیز مشغول امدادرسانی به مردم هستند، ولی همچنان زلزله‌زدگان شهرستان دنا نیاز مبرم به وسایل گرمایشی دارند.

سایر کالا‌های مورد نیاز زلزله زدگان دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: زلزله‌زدگان شهرستان دنا علاوه بر وسایل گرمایشی به لوازم‌خانه، موکت، مواد خوراکی، بسته‌های بهداشتی و کانکس نیاز دارند.
امان الله جهانبین افزود: با توجه به سرمای شدید در شهرستان دنا تامین کانکس برای زلزله زدگان این شهرستان تا زمانی که منازل مسکونی آنان ساخته شود ضروری‌ترین نیاز این مردم است.
جهانبین با بیان اینکه در چند روز اخیر پنج هزار و ۴۰۰ قلم کالا در مناطق زلزله زده شهرستان دنا توزیع شد، اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۵۱ تخته چادر،۹۴۵ تخته پتو،۷۰ تخته موکت، هزار و ۹۶۵ بسته غذا،۹۰ شعله والور و ۱۲۴ شعله هیتر برقی و همچنین ۶ هزار و ۶۴۴ کیلوگرم نایلون پوششی در مناطق زلزله زده این شهرستان نیز توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه این اقلام توسط عوامل امدادی در منازل آسیب دیده توزیع شد ادامه داد: ۴۰ تیم هلال احمر در مناطق زلزله زده شهرستان دنا در حال خدمات رسانی به زلزله زدگان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم‌های امدادی از دیگر استان‌ها به مناطق زلزله زده شهرستان خبر داد و گفت: این تیم‌ها از استان‌های معین فارس، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای خدمات رسانی در مناطق زلزله زده اعزام شده اند.
جهانبین از خیران هم استانی و خارج از استان درخواست کرد کمک‌های نقدی خود برای کمک به زلزله زدگان را به شماره حساب ۵۲۲۳۵۲۲۳۱۹ نزد بانک ملت و شماره کارت۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۵۰۸۰۳۸ به نام جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد واریز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار