شیوع ویروس کرونای انگلیسی سلامت تمام گروه‌های سنی را تهدید می‌کند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد در صورت شیوع انتقال ویروس کرونای انگلیسی، تمامی افراد جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان و حتی کودکان درگیر خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شیوع ویروس کرونای انگلیسی سلامت تمام گروه‌های سنی را تهدید می‌کند

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سرعت شیوع این ویروس جدید به مراتب بالاتر از کرونا بوده و لازم است خانواده‌ها حساسیت بیشتری در رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند.
او بیان کرد: با اینکه هنوز این ویروس وارد استان نشده، ولی باید با پرهیز از سفر، برگزاری اجتماعات غیرضروری و تشدید شیوه نامه های بهداشتی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنیم.
استاندار اردبیل با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در برخی استان‌های کشور مشاهده شده است، افزود: باید حساسیت ویژه ای به جلوگیری از شیوع این ویروس در استان داشته باشیم و تمام مردم اعم از کسبه و بازاریان، فعالان رسانه‌های مجازی و صدا و سیما باید در این زمینه فعال باشند.

بهنام جو هشدار داد: اگر ویروس انگلیسی در استان شیوع یابد، وضعیت کرونایی استان به مراتب شدیدتر از پیک‌های قبلی خواهد شد و مرگ و میر با شمار بالا در بین همه گروه‌های سنی اتفاق می‌افتد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با اشاره به ورود ویروس انگلیسی به کشور گفت: اگر این ویروس وارد استان شود، افراد در سنین پایین را هم تحت‌تاثیر قرار داده و درگیر خواهد کرد.
شهرام حبیب زاده افزود: توجه دقیق به رعایت توصیه ها، اجرای منظم محدودیت‌های تردد و نظارت بر اجرای دقیق شیوه نامه ‌ها در اماکن عمومی از جمله اقداماتی است که باید برای کنترل وضعیت استان انجام شود.
او با بیان اینکه در حال حاضر حوزه درمان استان از آرامش نسبی برخوردار است، تصریح کرد: در صورت شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان ممکن است تخت‌های بیمارستانی از جوانان پر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار