اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام وطیور وشیلات استان در نیشابور رونمایی شد

نیشابور ( پانا )- اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام وطیور وشیلات استان خراسان رضوی در نیشابور مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام وطیور وشیلات استان در نیشابور رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور ،معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگترین تشکل کشور در بخش کشاورزی و مطابق قانون، ارتقاء سطح دانش، بهبود عملکرد و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را در اهداف و برنامه های خود دارد.

خسروی افزود: در راستای برون سپاری و تقویت بخش خصوصی، این سازمان در اجرای وظـایف و اختیارات قانونی خود تاکنون 17000 عضو حقیقی از دانش آموختگان رشـته هـای کشـاورزی، منـابع طبیعـی و محـیط زیست و نیـز بـیش از 1300 عضـو حقـوقی را برای نقش آفرینی و انجام امور تصـدی گـری حـوزه های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ساماندهی کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین این سازمان به موجـب قـانون تاسیس و دیگر قوانین ومقررات جاری، عهده دار بخشـی از وظـایف و خـدمات عمـومی و حـاکمیتی از جملـه صـدور مجوزفعالیت های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و منـابع طبیعـی؛ رتبـه بنـدی و مرجـع انحصاری صدور پروانه اشتغال حرفه ای می باشد.

وی اذعان کرد: در اجرای این ماموریت نیز بیش از 500 عضو حقوقی در قالب شرکت های مشاور و پیمانکار و 3هزار و 500 عضو حقیقـی را در قالب کارشناسان ناظر و مشاور، پیمانکارن، کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، مسئولین فنی واحدهای تولیدی، مسئولین فنی واحدهای گیاهپزشکی، مسئولین فنی آزمایشگاه های تجزیه خوراک دام و آزمایشگاههای خاک شناسی، رتبـه بنـدی و تایید صـلاحیت نمـوده است. همچنین مراکز خدمات فنی وتخصصی را با هدف نهاد سازی و ایجاد شبکه غیر دواتی برای ارایـه مشـاوره فنی به متقاضیان و نیز انجام امور تصدی گری های دستگاه های اجرایی در سطح دهستانها با تابلو های متحـد الشـکل راه اندازی نموده است که تاکنون 110 مرکز با اخذ مجوز و تحت نظارت سازمان در استان مشغول فعالیت هستند.

خسروی در ادامه یادآور شد: این مراکز بصـورت تخصصی با عنوان" مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی " بستر مناسبی برای حضور دانش آموختگان کشاورزی در صفوف اولیه تولید و به شکل کاملا تخصصی و هدفمند و برای اهدافی نظیر گسترش خدمات فنی و مهندسی ، اشاعه و ترویج علوم روز کشاورزی به بهره برداران ، ارائه خدمات مطمئن ، خدمات مکانیزاسیون و اموراجرایی و نظارتی سازمان های مرتبط تشـکیل ، راه اندازی و درحال توسعه یافتن است .
معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور نیز دراین مراسم با بیان این که 20 درصد توزیع نهاده های استان در نیشابور اتفاق می افتد افزود دو راهبرد برای افزایش امر تولید در حوزه دامپروری داریم یکی اصلاح نژاد دام ودیگری جایگزینی نژاد های برتر وپر تولید مانند نژاد سمینتال بجای دامهای بومی که درنیشابوردر این دو مورد بسیار خوب کار شده است.

محمد علی فرهمند راد یادآور شد: شرکتهای دانش بنیان در این زمینه ورود بسیار خوبی کرده اند وکمک شایانی در این امر داشته اند.

وی افزود: این حق مسلم دامدار وتولید کننده است که محصول مصرفی دارای استاندارد را استفاده نماید تا شاهد تولید مطلوب باشد ودر این راستا اولین پروانه بهره برداری آزمایش وآنالیز خوراک دام وطیوروشیلات در استان با مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی برای شرکت پارت آزما شهرستان نیشابوربا امکانات وتجهیزاتی بسیار خوب ومدرن صادر شده است.

در پایان این مراسم از مجوز شرکت توسط معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی پرده برداری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار