مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش :

ساحت زیستی و بدنی مقدمه تامین همه ساحت‌هاست

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی مشترک دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اعضا کار گروه مراقبین سلامت و توانمندسازی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ساحت زیستی و بدنی مقدمه تامین همه ساحت‌هاست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این نشست محسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با تبیین ظهور و گسترش کرونا ویروس در جهان در وضعیت کنونی گفت: شرایط به شکلی رقم خورد که اهمیت و جایگاه سلامت ارتقاء یابد، به گونه‌ای که تمامی نگاه‌ها و نگرش‌ها به این حوزه از بالاترین سطوح تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها تغییر کند و دراین فرصت می‌توان طرح‌ها و برنامه‌ها را به سمت و سویی برد که پایداری فعالیت‌ها در آینده را تضمین کند.

او با اشاره به ساحت‌های مطروحه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: امروز همه متوجه شدند که ساحت زیستی و بدنی مقدمه تامین همه ساحت‌ها است، زیرا اگر سلامت نباشد، نمی‌توانیم انتظار نتیجه مطلوبی داشته باشیم.

محسن بیگی افزود: تعطیلی طولانی مدت مدارس در شرایط کنونی موجب نارضایتی بسیاری از اقشار جامعه، دانش‌آموزان و اولیاء آنان شده که عوارض وسیع آنرا از نزدیک لمس می‌کنند.

او هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را بررسی دقیق همه جوانب و فعالیت‌های میدانی دانست و با تاکید بر توانمندسازی نیروی انسانی تصریح کرد: در این راستا باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های آموزشی بدو خدمت، دوره‌های ضمن خدمت،کارگاه‌ها و... توان نیروی انسانی را در حوزه سواد سلامت ارتقاء دهیم که اگر این ارتقاء صورت گرفت می‌توان توقع داشت در حوزه دانش‌آموزان ارتقاء اتفاق افتد.

این مقام مسئول یکی از اصلی‌ترین فلسفه راه‌اندازی و تشکیل این کارگروه‌ها را نگاه میدانی به برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه سلامت دانست و تأکید کرد: در حال حاضر همکاران ما در اجرای برنامه‌ها،ابتدا با نیاز سنجی، نظر سنجی و آسیب‌شناسی، بهترین راهکارها را برای برنامه‌ریزی ستادی تهیه و تنظیممی‌کنندکه کارآیی و اثربخشی حوزه عملیاتی ستاد را افزایش می‌دهد.

او گفت: ما باید بپذیریم که مدام با رصدبرنامه‌ها و فعالیت‌ها آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و نیازهای جدید را شناسایی کنیم و در این راستا هر جایی لازم باشد فرآیند‌ها و شیوه‌نامه‌های خود را به روز کنیم و خود را با شرایط تطبیق دهیم.

بیگی با بیان اینکه با برگزاری این جلسات به بخشی از اهداف نائل شده‌ایم از جلسه سیاست‌گذاری خبر داد و اظهار کرد: بزودی جلسه سیاست‌گذاریبا حضور سه معاون تربیت بدنی و سلامت از استانها ، همکاران ستادی و روسای کارگروه‌های پنج گانه تشکیل خواهد شد تا با بررسی نقطه نظرات و جمع بندی مطالب و محتواهایی که در کانون‌ها بحث شده و با توجه به نگاه میدانی به یک جمع بندی دست پیدا کنیم.

او گفت: باید برای نیروها و همکاران طرح‌های انگیزشی ایجاد کنیم تا امورات را با جدیت پیگیری کنند.

شایان ذکر است در این مراسم از محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت استان با اهداء لوح توسط محسن بیگی قدردانی بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار