معاون اول رئیس‌جمهوری وارد استان کردستان شد

جهانگیری: کولبری نگران‌کننده و دردآور است

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور بهره‌برداری و افتتاح چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی، روستایی، دقایقی پیش وارد استان کردستان شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: کولبری نگران‌کننده و دردآور است

اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) در بدو ورود به فرودگاه سنندج از سوی استاندار کردستان و تعدادی از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت. وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران، استان کردستان را از استان‌های پرظرفیت برای توسعه برشمرد و گفت: استان کردستان از منابع عظیم آب و زمین‌های حاصلخیز برخوردار است و این امر باعث شده که این استان از استان‌های سرآمد در بخش کشاورزی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری استان کردستان را از استان‌های مهم مرزی کشور برشمرد و افزود: در مرزهای مختلف استان، طرح‌های مهمی برای توسعه تجارت در دست اقدام است تا با تکمیل زیرساخت‌های تجارت مرزی شاهد افزایش تجارت از طریق مرزهای این استان باشیم.

جهانگیری به پدیده کولبری در استان کردستان نیز اشاره و تصریح کرد: کولبری موضوعی نگران‌کننده و همواره مسئله‌ای دردآور بوده است که امیدوارم با اجرای مصوبه دولت درخصوص کولبری، شاهد ساماندهی وضعیت فعلی باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: با وجود آنکه دولت برای ساماندهی پدیده کولبری مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است، امروز در این استان گزارش روند اجرای این مصوبه را دریافت خواهم کرد تا مشخص شود که چرا همچنان با پدیده کولبری در استان روبرو هستیم.

وی گردشگری را از دیگر فرصت‌های توسعه استان کردستان دانست و اظهار داشت: طبیعت زیبای استان کردستان باعث شده که این استان به یکی از جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری در کشور تبدیل شود. البته شرایط کرونایی محدودیت‌هایی را در این خصوص ایجاد کرده که امیدوارم با از بین رفتن بیماری کرونا شاهد توسعه گردشگری در این استان باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه طرح‌های مهمی برای توسعه استان کردستان پیش‌بینی شده است، گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف نظیر پتروشیمی، فلزات، لاستیک و دیگر زمینه‌ها در دست اقدام هستند که امیدوارم در این سفر با حضور رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و مدیران بانک‌ها، شاهد رفع موانع و تامین منابع پیش روی اجرای این طرح ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار