رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران:

برنامه سفیران سلامت یک برنامه منسجم، بر پایه رویکرد آموزش همسالان است

تهران (پانا) -رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران ضمن اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان در شرایط کنونی، بر برنامه سفیران سلامت که بر پایه ایجاد گروه همسالان جهت تشویق به ارتقا سلامت است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه سفیران سلامت یک برنامه منسجم، بر پایه رویکرد آموزش همسالان است

جلسه هم اندیشی کارشناسان سلامت و تندرستی مناطق مختلف شهر تهران با حضور سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران، یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه3، کارشناسان مناطق مختلف شهرتهران و محمدی، کارشناس سلامت منطقه3 به میزبانی منطقه تحت عنوان «کارگروه سفیران سلامت» در سالن برهان برگزار شد.
سیف، ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان سلامت مناطق گفت: در یکسال اخیر تجربه بیماری کرونا شرایط تحصیل را برای دانش آموزان متفاوت کرده است و خوشبختانه به همّت آموزش و پروش و معلمان، دانش آموزان از ادامه تحصیل محروم نشده اند.
وی افزود در شرایط کنونی خوشبختانه دید همگان به حوزه سلامت بیشتر شده و تلاش مراقبین سلامت در مدارس بیشتر از گذشته احساس شده است. این بیماری نشان داد که حضور مراقبین سلامت در مدارس در جهت حفظ و تأمین سلامت دانش آموزان نقش بسیار مهمی داشته و دارد.
همچنین نقش سفیران سلامت و آموزش های همسالان در جهت پیشبرد اهداف بهداشتی حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: برنامه سفیران سلامت بر پایه رویکرد آموزش همسالان است، که یک برنامه منسجم به منظور ایجاد یک شبکه همسال موثر برای تشویق دانش آموزان در جهت ارتقاء سلامت آنهاست. و این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می کند که آگاهی های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط زیست با استفاده از ارزش های تعاملی و مشارکتی(بحث گروهی ، کارگاه آموزشی ، پانل ، ایفای نقش و... ) را کسب و آن را به سایر همسالان منتقل کنند.
سپس فیروز یارمحمدی، ضمن خیرمقدم به میهمانان ارجمند و تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) براهمیت سلامت و رسالت مهم آموزش و پرورش در خصوص افزایش سطح سواد سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: براساس سند تحول بنیادین یکی از ساحت های مهم تربیتی، ساحت تربیت بدنی و زیستی است که در همین راستا وزارت متبوع باهمکاری دستگاه های برون سازمانی از جمله وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر و بهزیستی و ... تلاش های فراوانی به عمل آورده تا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را ارتقاء ببخشد.
در ادامه معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه بیان کرد: شرایط کرونایی درکشور علاوه بر بجا گذاشتن آثار زیانبار و مخرب، فرصت هایی هم ایجاد کرده که بایستی با برنامه ریزی و اولویت بندی کارها از این فرصت ها استفاده کرد. یکی از این فرصت های کرونایی را فرصت افزایش آگاهی عمومی در خصوص مسائل بهداشتی دانست و افزود: با افزایش آگاهی عمومی است که زمینه تغییر نگرش ها و در نهایت تغییر رفتار ها صورت می گیرد و مراقبین سلامت در این خصوص نقش مهم و برجسته ای دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار