۳۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای ساخت و تجهیز مدارس کشور صرف شد

ساری (پانا) - رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد که این سازمان در سال جاری حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بنای مدارس و تجهیز و توسعه آنها هزینه کرده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۸۰۰  میلیارد تومان در سال جاری برای ساخت و تجهیز مدارس کشور صرف شد

مهرلله رخشانی‌مهر امروز برای افتتاح برخی پروژه‌های آموزش و پرورش به شرق مازندران سفر کرد. او در حاشیه افتتاح این پروژه‌‌ها با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود ۲۳۵۰ میلیارد تومان در امر مدرسه سازی با خیرین مشارکت داشته است، گفت: «این سازمان در سال جاری حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بنای مدارس و تجهیز و توسعه آنان هزینه کرده است.»

او ضمن اشاره به افزایش ۳.۵ برابری سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز نسبت به پیش از انقلاب، اعلام کرد که در حال حاضر هر دانش آموز ۵ متر مربع فضای آموزشی دارد.

رخشانی‌مهر همچنین با بیان اینکه سرانه آموزشی در ۲۱ استان کشور از ۵.۰۲ متر مربع برای هر دانش‌آموز بیشتر است، اشاره کرد که ۱۰ استان کشور پایین‌تر از حد میانگین قرار دارند.

به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی داشتند و هم اکنون ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

او تحقق این امر را وابسته به مشارکت خیران برشمرد و ادامه داد:«حدود ۳۰ درصد مدارس کشور را خیرین ساخته‌اند. این رقم در ۴ سال اخیر به ۵۰ درصد افزایش یافته است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مهر امسال تا پایان دهه فجر ۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کشور بهره‌برداری و تحویل اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها شده است، اعلام کرد که برای ساخت کلاس‌های درس و طرح‌های ورزشی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی هزینه شد.

سهم ۷۰ میلیارد تومانی مازندران برای ساخت مشارکتی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اشاره کرد که خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند. «خیران امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس کمک کرده‌اند و این میزان در مقایسه با پارسال حدود ۷۰ درصد بیشتر بوده است.»

به گفته رخشانی مهر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای ساخت و ساز مشارکتی بین استان‌ها توزیع شده است که سهم مازندران حدود ۷۰ میلیارد تومان بود.

او با اشاره به اختصاص حدود ۱۴۰ میلیارد تومان تاکنون از محل اعتبارات ملی به مازندران، بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را دارای وضعیت مناسب‌تری دانست و گفت: «تعداد قابل توجهی از طرح‌های نیمه تمام که راکد بود و عمر راکد بودن آن‌ها هم به بیش از هفت سال می‌رسد، تا مهر سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.»

مسئله‌ بخاری‌های نفتی در مدارس مازندران کاملا حل شده است

رییس نوسازی مدارس کشور در پاسخ به دانش‌آموز خبرنگار پانا مبنی بر اینکه وضعیت استان مازندران از حیث مدارس فرسوده، و مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند، چگونه دیده‌اید، گفت: «در این سفر که از چند مدرسه بازدید کردیم وضعیت خوبی داشته است. سرانه‌ی فضا های آموزشی استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است که باید تلاش کنیم ولی در حوزه‌های تأمین سیستم گرمایشی مدارس خیلی خوب کار شده یعنی ما عملاً مسئله‌ی بخاری نفتی‌ها را در استان مازندران که شرایط هم شرایط خاص کرونایی است، حل کردیم.»

او ادامه داد: «در حوزه‌ی ساخت فضاها هم که به خوبی کار را اداره می‌کنند و وضعیت خوبی دارند. از منطقه‌ی گلوگاه که بازدید کردیم از مجموع 67 تا 68 مدرسه که اعلام کردند 4 مدرسه فقط نیازمند به تخریب و بازسازی هستند این آمار، آمار خوب و قابل قبولی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار