معاون وزارت صمت خبر داد:

عرضه حداکثری فولاد در بورس

تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد سیاست وزارت صنعت در موضوع فولاد، عرضه حداکثری در بورس برای کاهش حاشیه بازار و عرضه آن با قیمت مناسب برای مصرف‌کننده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عرضه حداکثری فولاد در بورس

به گزارش شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو اظهار داشت: صنعت فولاد از افتخارات کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور تولیدکننده فولاد مطرح است.

وی درباره ایجاد ظرفیت‌های مناسب در زمینه فولاد خام و مقاطع، گفت: در زمینه کنستانتره تا گندله و شمش اتفاقات خوبی افتاده است و ظرفیت ۵۵ میلیون تن در این بخش ایجاد و تجهیز شده است.

معاون وزیر صمت افزود: در ۱۰ ماهه امسال با رشد تولیدات مختلف صنعتی از جمله لوازم‌ خانگی، خودرو، کمباین و تراکتور روبه‌رو بودیم و باید برای تامین نیاز داخل، زنجیره تولید ورق تقویت شده و طرح‌های موجود در این زمینه سرعت یابد.

وی تاکید کرد:‌ قیمت‌گذاری دستوری در بورس وجود ندارد، بلکه شروع قیمت‌گذاری داریم و همه کالاها با یک قیمت پایه عرضه می‌شوند که بر اساس آن، شرایط بازار و کشش تقاضا، این قیمت کاهش یا با وجود رقابت افزایش می‌یابد.

صادقی نیارکی با اشاره به صنعت فولاد به عنوان یکی از افتخارات کشور، تصریح‌کرد: انتظار می‌رود در کالایی که مازاد عرضه نسبت به تقاضا وجود دارد، قیمت متعادل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار