خیز دوباره کرونا در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - با افزایش روزانه آمار مبتلایان و بستری های بیماری کرونا در آذربایجان غربی طی روزهای اخیر زنگ آغاز موج چهارم این بیماری به صدا در آمد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
خیز دوباره کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: طبق آخرین آمار، ۴۶۹ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۱۴۱ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه و ۳۲ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۳۱۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که از این تعداد حدود ۷۰ نفر بستری شده و یک مورد فوتی بر اثر ابتلاء به این بیماری گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی افزود: تاکنون سه هزار و ۵۶۱ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۹ هزار و ۲۴۸ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

آقازاده با تاکید بر اینکه چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، به طور قطع با تلفات زیادی مواجه خواهیم شد، گفت: محدودیت‌های کرونایی باید طبق رنگ بندی اعلامی‌به هر شهر اجرایی شود.

وی به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به شدت کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف هستند ضمن اجرای کامل مصوبات ستاد ملی و استانی، بر روند اقدامات نیز نظارت کنند.

آقازاده با ابراز نگرانی از شیوع کرونا در استان و سه رقمی شدن آمار بستری‌های طی دو روز گذشته گفت: روند ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی طی یک هفته گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

وی تاکید کرد: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار