مربی برجسته بجنوردی در رشته نقاشی:

هنر نقاشی، حس زندگی و پویایی را در وجودم جاری می کند

بجنورد (پانا)- نمایشگاه آثار هنری نقاشی، رنگ و روغن، آبرنگ، مدادرنگی و سیاه قلم مربی برجسته نقاشی بجنوردی، مریم کمالی در مکان نگارخانه عمیق شهرستان بجنورد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر  نقاشی، حس زندگی و پویایی را در وجودم جاری می کند

مربی برجسته بجنوردی مریم کمالی در رشته نقاشی در گفت و گو با پانا، گفت: متولد 1365 و دارای مدرک کارشناسی عمران هستم و در واقع سال 79 و سن 14 سالگی در بحبوحه نوجوانی شروع فعالیت هنری من بود.

با اولین تابلوی رنگ و روغن در مدرسه و توسط یکی از دوستان با هنر نقاشی آشنا شدم و همین تابلو و آرزوی داشتن و کشیدن چنین اثری بارقه های عشق و علاقه به هنر نقاشی را در وجودم روشن کرد و به کمک همین دوست و سپس خود آموخته ها و مطالعه کتب هنری فعالیت آهسته و نه چندان جدی خودم را شروع کردم.

در سال 84 وارد دانشگاه عمران شدم و بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی، چون شغل مرتبط با رشته ام حاصل نشد مجددا"به علاقه و استعدادم روی آوردم.

او ادامه داد: در این مرحله از محضر اساتیدی چون رحمانی و حسنی بهره بردم و سپس مدرک نقاشی پیشرفته و مربیگری نقاشی را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کردم و بدنبال آن با گرایشی به سبک رئالیسم (طبیعت گرایی) این سبک را محور خلق آثارم قرار دادم و نوع آثار غالبم رنگ و روغن و در درجات بعد کار با آبرنگ، سیاه قلم و مدادرنگی بود.

او در پاسخ به اینکه آیا علاوه بر این نمایشگاه در نمایشگاه های دیگری هم حضور داشته، عنوان کرد: بله هم اکنون در نمایشگاه تهران و مشهد که تقریبا بصورت همزمان و با اختلاف زمانی اندکی در حال برگزاری است، آثاری دارم. همچنین در نمایشگاه بین المللی که یک سایت فرانسوی به آدرسhttp://www.artquid.com/gozar 1 است حضور دارم. برای بازدید مجازی از فضای سه بعدی به این لینک می‌توان مراجعه کرد. http://www.artquid.com/artist/gozar1/3d

او تاکید کرد: برای بازدید بهتر از بخش سه بعدی امکان نصب اپلیکیشن موبایل نیز وجود دارد که باید کلمه artquid را در اینترنت یا اپل استور جستجو کرد که در این سایت 3 کار از آثار من وجود دارد.

این هنرمند رشته نقاشی در پاسخ به اینکه شیوع کرونا در روندآموزش و پیشرفت و خلق آثارش تاثیری داشته یا خیر بیان کرد: به جرات می توانم بگویم کرونا تاثیر فوق العاده مثبت و مفیدی داشته است، چرا که از طریق فضای مجازی و ارتباط با اساتید بزرگ کشوری چون آقایان نوه سی، جعفری و محسنی کرمانشاهی و خانم جهانی در قالب آموزش و تبادل نظر ، روند مثبت و رو به رشدی را در رشته هنری ام طی کردم.

او در خصوص اینکه چه چیزی باعث شد رشته عمران را رها کرده و به سمت هنر نقاشی کشیده شود گفت: اولین و مهمترین مسئله عشق و علاقه است. با توجه به زمان و انرژی که صرف تحصیل در رشته عمران کردم، اگر این منابع را صرف رشته مورد علاقه ام می کردم قطعا به موفقیتهای بیشتر و زود هنگام تری می رسیدم. البته اکنون نیز از موفقیتم بسیار راضی و شاد هستم، چرا که تابلو را با عشق و علاقه شروع می کنم و بدون احساس خستگی و با ذوق به پایان می رسانم و در طی کار احساس زندگی و پویایی در وجودم جاری می شود.

کمالی در پایان عنوان کرد: روی سخن من در این قسمت با والدین عزیزی است که دانش آموز و یا کودکی دارند و به آینده و موفقیت و شادکامی او علاقه دارند. اگر کودک و یا نوجوانی دارید که در هر زمینه ای(هنر، ورزش ،صنعت و...)استعداد و علاقه دارد، به این توانایی و قدرتشان بال و پر بدهند و مشوق اصلی فرزندشان در همان راه باشند، چرا که این کوتاهترین و مطمئن ترین مسیر برای کامیابی، موفقیت و آینده مثبت عزیزانشان است.

یادآوری می شود، این نمایشگاه از 25 بهمن لغایت 30 بهمن از ساعت 16 الی 20 در محل نگار خانه عمیق در حال برگزاری است.

خبرنگار : اکرم شایسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار