تاکید استاندار بر مشارکت ایدرو در حوزه مس و زنجیره تولید شمش در سیستان و بلوچستان

زاهدان (ایرنا)- استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، ورود ایدرو در راه اندازی معادن و مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه مس استان و تولید زنجیره تولید شمش را در استان خواستار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار بر مشارکت ایدرو در حوزه مس و زنجیره تولید شمش در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در دیدار با صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) بر مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مس استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از ذخایر مس در استان می‌تواند جایگزین فروش نفت در کشور شود و این موضوع زمانی تحقق می یابد که بهره‌برداری از ذخایر مس استان و زنجیره تولید صنایع وابسته به مس کامل شود.

استاندار تصریح کرد:سرمایه‌گذاری در حوزه مس نیاز به تکنولوژی وابسته به کشورهای خارجی ندارد و تا مرحله تولید شمش تجربه و دانش آن وجود دارد.

موهبتی بیان کرد: اگر چرخه و زنجیره تولید مس را کامل کنیم، زمینه احداث کارخانه‌های عدیده‌ای را در استان رقم خواهیم زد که در اقتصاد استان بسیار اثر گذار خواهند بود.

وی گفت: در بین ذخایر معادن مس در استان ۲ معدن بزرگ مقیاس وجود دارد.

استاندار اظهار داشت: با راه‌اندازی معادن مس می توان خروج کنسانتره را از استان محدود کرد تا صنایع و زنجیره تولید شمش در استان کامل شود و در کنار آن صنایع و معادن کوچک مقیاس شکل بگیرد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایدرو هم در این نشست مشارکت در حوزه مس را مورد تایید قرار داد و افزود: برنامه‌ریزی در این خصوص نیاز به تصمیم گیری و نشست مشترک با ایمیدرو دارد که در هفته آینده این نشست را برگزار می‌کنیم.

صالحی‌نیا اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی از جمله مس مربوط به ایمیدرو است و با ایمیدرو نشست مشترکی خواهیم داشت تا در این زمینه تصمیم گیری نماییم.

وی افزود: ایدرو میتواند در تولید مقاطع مسی از مرحله شمش به بعد مشارکت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار