آمادگی سیستان و بلوچستان برای مواجهه با شیوع موج جدید کرونا

زاهدان (پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان گفت با توجه به مسافر پذیر بودن استان، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط احتمالی شیوع موج جدید کرونا در ایام نوروز را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی سیستان و بلوچستان برای مواجهه با شیوع موج جدید کرونا

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در زاهدان، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان در ایام نوروز از نظر آب و هوایی وضعیت مطلوبی دارد، مسافرین زیادی به به استان سفر می‌کنند که امسال در شرایط همه‌گیری کرونا این مسافرت ها و ترددها به استان زنگ خطری است که مسئولیت دانشگاه های علوم پزشکی را چند برابر می کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش رو و نگرانی جدی که وجود دارد، سه دانشگاه سطح استان بر روند اجرای پروتکل ها باید نظارت مضاعف داشته باشند و آمادگی لازم به لحاظ تامین امکانات درمانی در صورت بروز شرایط غیرقابل پیش بینی داشته باشند.

موهبتی با بیان اینکه درگیری با ویروس کرونا و نمونه های جهش یافته آن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: باید به بهره‌برداری از امکانات موجود شتاب بیشتری بدهیم و پروژه‌هایی را که با پیگیری و تمرکز به نتیجه می رسند از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان و ۳۲۰ تختخوابی زاهدان را به بهره‌برداری برسانیم تا در صورت رویارویی با شرایط حاد از این امکانات بهره مند شویم.

استاندار کل موارد مثبت مبتلا به کرونا را از ابتدا تا امروز در استان ۲۷ هزار و ۵۲۶ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۶۰ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۳ هزار و ۴۳۳ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۴ هزار و ۶۳۳ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده است.

موهبتی گفت: فوتی های مثبت هزار و ۱۶۰ مورد که ۷۵۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۲۵۴ مورد مربوط به زابل و ۲۴۹ مورد فوت مربوط به ایرانشهر بوده است.

وی گفت: ۱۴ روز بدون فوت را تا کنون در استان داشته ایم و در مجموع شرایط استان نگران کننده نیست ولی مردم باید از عادی‌انگاری پرهیز کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت مضاعف ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار