ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها

تهران (پانا) - رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌های کشور به استانداران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره(۳) ماده (۱) اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور (مصوب۹۸.۶.۲۶هیأت وزیران)، به‌منظور ایجاد فرصت‌های برابر و رویکرد حذف به‌کارگیری نیرو خارج از فضای رقابتی در فرآیند ورود به دهیاری‌ها، «دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها» توسط وزیر محترم کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی، بکارگیری نیرو در دهیاری، با لحاظ ساختار سازمانی مصوب و مجوزهای صادره، یک‌بار در سال قابل انجام است.

وی اضافه کرد: مطابق این دستورالعمل، بکارگیری نیرو در دهیاری منوط به تطبیق وضعیت نیروی موجود با ساختار سازمانی ابلاغی، پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالیانه دهیاری و وجود پست بلاتصدی در ساختار سازمانی بوده و استانداری موظف به انتشار آگهی، از طریق رسانه‌های عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری می‌باشد.

جمالی‌نژاد افزود: افراد شرکت‌کننده در آزمون ملزم به شرکت در آزمون علمی، مصاحبه و آزمون عملی به فراخور شغل مندرج در آگهی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه کمیته‌ای در سطح استان به منظور نظارت بر برگزاری آزمون تشکیل می‌شود، گفت: بدیهی است از این پس، هرگونه به‌کارگیری نیرو در دهیاری، در قالب قرارداد کار بدون تعهد استخدامی، براساس ساختار مصوب و وفق دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون امکان‌پذیر خواهدبود.

جمالی نژاد، معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری را مسئول حسن اجرای دستورالعمل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را ناظر عالی بر نحوه اجرای آن ذکر نمود و با تأکید بر ممانعت از هرگونه اعمال سلیقه در بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها، نظارت بر نحوه اجرای مفاد دستورالعمل را ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار