صنعت بیمه رابطه معناداری با توسعه پایدار دارد

تهران (پانا) - به‌گفته فعال صنعت بیمه و کارشناس این حوزه صنعت بیمه در جهان رابطه معناداری با توسعه پایدار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صنعت بیمه رابطه معناداری با توسعه پایدار دارد

به‌گزارش ایسنآ، پدرام موسوی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی بیمه سرشت غرامتی آن است ولی بیمه نباید منشأ پیدایش سود برای بیمه‌گذار گردد و بیمه‌گر فقط متعهد شاه‌بیت صنعت بیمه در جهان است اما آسیب‌شناسی اقتصادی و اجتماعی صنعت بیمه در جامعه و عصر حاضر که ما در آن ایفای نقش می‌کنیم، گویای نگرش کلی جامعه نسبت به صنعت بیمه و اجباری بودن رشته شخص ثالث خودرو است.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده، عدم شناخت افراد از خدمات متنوع بیمه‌ای، نبود دانش فنی بیمه‌ای کافی شبکه فروش بیمه، عدم تخصیص اعتبار فرهنگی برای وزارتخانه‌ها در خصوص آموزش و تبلیغ بیمه، از عوامل اصلی مؤثر در آسیب‌شناسی بیمه است، ادامه داد: تأثیر بیمه بر عواطف انسانی در یک خرده فرهنگ خاص، نیازهایی جدید را خلق می‌کند زیرا انسان از بدو تولد به طور غریزی نیاز به امنیت دارد و این امنیت بین بیمه گذر و بیمه‌گر، همدلی ایجاد می‌کند.

موسوی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های ایدئولوژیک بایستی باتوجه‌به تأثیر خدمات بیمه‌ای نگرش‌ها و رفتارهای دیگر و جدیدی در بین اقشار مختلف ایجاد کنند چرا که همگرایی مؤلفه‌های فکری باعث پدیداری رشد و توسعه و نمود امنیت در جامعه خواهد بود و منجر به توسعه پایدار می‌شود.

به گفته این فعال صنعت بیمه، نحوه نگرش افراد جامعه، حاکمیت اقتصادی و سیستم حاکم بر مؤسسات بیمه جوامع هدف بر شرکت‌های بیمه‌ای را به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده در صنعت بیمه، در دنیای کنونی بیمه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی اجتماعی در جوامع در حال گذار، سنتی، نیمه سنتی، مدرن و پست‌مدرن، خواسته‌های به حق افراد را مرتفع ساخته و آرامش و امنیت روانی و سرمایه‌ای افراد را فراهم ساخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار