بحری‌زاده در جلسه شورای سیاست گذاری بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد

تاکید بر خوانش و ترجمه عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی از فعالیت‌های این سازمان در جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گفت.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر خوانش و ترجمه عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی در جلسه شورای سیاست گذاری بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اهمیت این بیانیه و اینکه 35 میلیون مخاطب، پیشران‌های این بیانیه هستند اظهار کرد: لازم است خوانش و ترجمه عملیاتی بیانیه اتفاق بیافتد؛ در کنار فعالیت‌های خوب تشکل‌ها با هدایت و نظارت دکتر کاظمی در سازمان دانش‌آموزی بیانیه به عنوان یکی از اسناد مهم بالادستی محسوب شد.

وی افزود: ما در سازمان دانش‌آموزی تاکید داریم باید ترجمه عملیاتی بیانیه انجام شود هرفردی کتاب فعالیت‌های ما را ورق می‌زند نمود عینی بیانیه گام دوم را می‌بیند لذا در حوزه مجلس دانش‌آموزی اکنون هزار و 111 مجلس در سطح کشور با 28 هزار و 300 نفر دانش‌آموز داریم تا جوانان نقش پذیری و مشارکت کنند.

بحری‌زاده اضافه کرد: در خبرگزاری پانا تاکید داریم هر مدرسه یک خبرنگار داشته باشیم برای سال جاری 42 هزار مدرسه هدف گذاری شده که 42 هزار خبرنگار داشته باشیم در سال آینده 110 هزار خبرنگار در 110 هزار مدرسه خواهیم داشت.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی بیان کرد: در بخش تشکیلات نیز 2 میلیون 700 هزار دانش‌‌آموز در تشکیلات جذب کردیم که از نظر محتوا و نشان‌ها براساس گام دوم و سند تحول بازنگری صورت گرفت.

آموزش روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب به بچه‌ها

الهام یاوری رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز در این جلسه با بیان اینکه در کنار آموزش معلمان و مدیران مدارس، آموزش روح حاکم بر بیانیه گام دوم نیز حائز اهمیت است گفت: علاوه بر بچه‌ها باید خانواده‌ها را درگیر بیانیه گام دوم انقلاب کنیم تا فضای ناامیدی حاکم شکسته شود.

به گزارش پانا، وی افزود: بحث چند سطحی کردن بیانیه مهم است علاوه بر خوانش لازم است بیانیه را در بخش‌های مختلف برای مخاطبان سطوح مختلف تقسیم بندی کنیم، این موضوع می‌تواند در برنامه‌های فوق برنامه مدارس دیده شود.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تاکید براینکه باید کار را به بچه‌ها بسپاریم ادامه داد: هرچه بتوانیم بیانیه را از زبان افراد دارای منصب دار بزنیم تاثیرگذارتر است. محتوای خوب تولید شده درباره بیانیه گام دوم باید غنی تر و متناسب با مخاطبان به مدارس ارائه شود.

تولید محتوا در راستای بیانیه گام دوم برای 11 هزار مهارت آموز

علی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز در ادامه به عملکرد دانشگاه فرهنگیان در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: سال گذشته در تدوین برنامه ریزی‌های دانشگاه در معاونت خود بر بیانیه متمرکز شدیم و تمام محورهای معاونت را منطبق با آن کردیم رویکرد ما این بود که گفتمان دانشجویی با محوریت بیانیه باشد و کانون این بیانیه در مراکز و پردیس‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در بخش تولید محتوا کارهای خوبی انجام شد به طوری که دانشگاه فرهنگیان در حوزه بیانیه گام دوم پیش قراول نسبت به دانشگاه‌های کشور بود. تولیداتی را نیز برای 11 هزار مهارت آموز سال جاری داریم که با خواندن بیانیه گام دوم آزمون دادند و سپس به سر کلاس رفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیانیه باید به زودی اجرایی شود افزود: در بیانیه گام دوم به اقدامات عملی روی بیاوریم لذا ما آمادگی داریم به صورت عملی و عینی در اجرایی کردن این بیانیه اقدامات موثر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار