مدیر منطقه آموزش و پرورش ۷ تهران:

مشارکت پذیری دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی، تربیت تمام ساحتی را در پی دارد

تهران( پانا) - در اولین جلسه هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی، مواردی پیرامون اهمیت حضور دانش آموزان در صحنه فعالیت های اجتماعی و مشارکت پذیری مطرح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت پذیری دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی، تربیت تمام ساحتی را در پی دارد

اولین جلسه افتتاحیه هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی منطقه7، به تفکیک جنسیت با حضور نادیا دواری، مدیر منطقه و معاونین وی برگزار شد. در ابتدا هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی ضمن معرفی خود به اهداف و دغدغه هایش اشاره کردند.

سپس دواری، مواردی را در باب اهمیت حضور دانش آموزان در صحنه فعالیت های اجتماعی و مشارکت پذیری گفت به گونه ای که زمینه برای تربیت بر مبنای ساحت های تربیتی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود. همچنین بهمن حق شناس؛ معاون آموزش متوسطه ضمن بیان پاره ای از مشکلات آموزشی مدارس، که مد نظر دانش آموزان بود، به سوالات پاسخ داد.

در ادامه مجتبی اقبالی، نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: بر اساس بسته تحولی جدید، سازمان دانش آموزی از امسال علاوه بر مجلس دانش آموزی استانی، در هر منطقه نیز مجلس تشکیل شده است.

اقبالی افزود: در هر شهرستان 50 دانش آموز در قالب دو مجلس 25 نفره دختران و پسران فعالیت می کنند که برای اعضای مجلس دانش آموزی این امکان فراهم است تا مشکلات مطرح شده توسط مجلس را از طریق نمایندگان به اطلاع مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر سازمان دانش آموزی استان برسانند.

وی ادامه داد: اعضای مجلس علاوه بر شناسایی مشکلات با توجه به اینکه مشاور مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه هستند می توانند برای حل مشکلات راهکار هم ارائه دهند.

سپس آرمیتا رزاقیان، رئیس مجلس دانش آموزی منطقه ۳ شهر تهران و نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور بیان کرد: فرصت خوبی به دست آمد و از بین تمام دانش آموزانی که اعلام کاندیداتوری کرده بودند، انتخاب شده ایم. به همین خاطر حق الناس این صندلی که گرفتیم به گردن ماست؛ به همین سبب باید مطالبه به حق دانش آموزان را به گوش مسئولین برسانیم.

وی ادامه داد: مجلس فرصت خوبی است که در دوره نوجوانی بتوانیم آن را تجربه کرده و زمینه ساز فعالیت های ما در آینده خواهد بود. در واقع این نوعی تمرین مشارکت است که با بالا بردن دانسته ها و مطالعه بیشتر، می توان استفاده بهینه ای از این موقعیت داشته و تفاوت خودمان را از دیگر افراد جامعه نشان داد. همچنین مجلس دانش آموزی می تواند در تقویت روحیه انتقاد کردن، مطالبه گری و ارتقای نقش اجتماعی در ما بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از دو بسته تحولی در معاونت پرورشی، بسته تحولی سازمان دانش آموزی است که رکن اصلی این بسته تحولی، معرفی دانش آموزان و زمینه‌های متنوعی است که برای مشارکت همه‌جانبه و تقویت روحیه نقادی، مطالبه گری و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده است. علاوه بر آن تلاش شده با ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارآمد، در بستری فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت فکری و اجرایی جامعه دانش‌آموزی، برای شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان استفاده مناسب و مطلوبی شود.

رزاقیان افزود: منتظر نمانید کسی به شما ایده دهد، باید خودتان پیگیر باشید. و از دل این جامعه بزرگ و فهیم دانش آموزان دغدغه ها را شناسایی کرده و چاره اندیشی کنید.

وی خاطرنشان کرد: در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» که بر گرفته شده از منویات سند تحول بنیادین و هم سو با بیانیه مهم گام دوم انقلاب، طراحی‌شده، فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرنگاران دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی، مورد بازنگری قرار گرفته و بسترهای لازم برای توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش آموزان فراهم‌ شده است.

وی سخن پایانی را اینگونه ادامه داد:در آخر به رسم همیشه دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد، چون ما همه اثرگذاریم.

فرنوش نقش؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی از نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور تقاضا کرد که آموزه ها و تجربیاتی را که در این مدت درباره اهداف و اختیارات مجلس و سازمان دانش آموزی کسب کرده اند در اختیار هیات رییسه قرار داده و آنها هم بطور پیوسته این تجربیات را در اختیار نمایندگان مجلس منطقه گذاشته تا همه دانش آموزان از این موهبت برخوردار شوند.

کاویان روانپاک؛ رئیس مجمع دانش آموزی شهر تهران بیان کرد: نمایندگان باید فن سخنوری را آموزش ببینند و مطالبه گر باشند. اولین قدم برای نماینده مجلس شدن، تسلط در ارائه سخنرانی است. بطور کلی باید از فن بیان مطلوب برخوردار باشند زیرا با فن بیان مناسب، بهتر می توان مطالبه کرد.

امیر مهدی ساکی؛ منشی کمیسیون ورزش و سلامت کشور ادامه داد: نماینده مجلس باید خوب فکر کند و ایده پرداز باشد تا بتواند با صرف بودجه کمتر، بهترین ایده ها را مطرح کند و نباید طرح های غیر قابل اجرا داد و حتی رایزنی کنند و از ایده های دیگر دانش آموزان نیز استفاده کنند.

صالحی؛ نماینده زنجان در دهمین دوره مجلس دانش آموزی و ریاست مجلس دانش آموزی استان زنجان گفت: همانطور که مستحضر هستید مجلس دانش آموزی یک ارگانی صنفی و مشورتی است و اینکه ما نمایندگان قدرت اجرایی نداریم اما مطالبه گری و پیگیری را باید به نحو احسن انجام داده و با همین باور فعالیت کرد که هدف ما ابتدا داشتن یک مجلس متحد است. تا بهتر به اهداف دست یافت و در حین ادامه فعالیت بالا، ایده ها و نظرهای سازنده ارائه کرده و باید قدرت پیگیری در تک تک اعضا باشد تا قدم بزرگی در پیشبرد آموزش و پرورش برداشته شود.

در پایان جلسه قرار شد در فضای شاد برای نمایندگان، دوره های آموزشی فن بیان و اصول مباحثه در نظر گرفته شود.

*خبرنگار دانش آموز پانا آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار