رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

کاهش نسبی آماربیماران کرونایی نباید منجر به ساده انگاری شود

نیشابور ( پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به کاهشی کرونا نسبت به دوماه قبل اظهار کرد این کاهش نسبی آمار نباید منجر به ساده انگاری شود.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نسبی آماربیماران کرونایی نباید منجر به ساده انگاری شود

محسن عظیمی نژاد در گفت و گو با پانا با بیان آمار کاهشی تعداد بستری روزانه نسبت به آذر ماه گفت: میانگین بستری روزانه در آذر ماه سال جاری 149نفر و در حال حاضر 30 نفر است و مجموع بستری ماهانه نیز از ۴۹۲ به ۱۵۸ نفر کاهش داشته است.

وی میانگین بستری جدید را در دوماه قبل ۱۶ و اکنون ۷ نفر اعلام کرد و متوسط بستری آی سی یو را نیز از ۴۲به۷ کاهشی دانست.
عظیمی نژاد تعداد فوت قطعی و مشکوک کرونا را در آذرماه 133نفر، در دی ماه 33نفرو در بهمن ماه تا 23 این ماه 16نفر اعلام کرد که حاکی از کاهش میانگین فوت روزانه از 4.4 درصد به0.7درصد است.
این مقام مسئول تعداد تست کرونای انجام شده را در آذرماه 5 هزار و 457تست و در بهمن ماه تاکنون2 هزار و 948 تست اعلام کرد و افزود: از این تست های انجام شده 47درصد در آذر و 20درصد در بهمن مثبت شده اند و در صورت احتساب حدودی آمار هفته آخر بهمن ماه، باز هم شاهد آمار کاهشی بوده ایم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ادامه، آموزش بهداشت و اطلاع رسانی صحیح را از مهمترین عوامل مقابله با کووید19 دانست و تهیه و تولید بیش از 17گزارش خبری و اطلاع رسانی در استودیو سلامت، دو برنامه گفتگوی ویژه با معاونین را در کنار تولید بیش از 35کلیپ، تیزر و موشن گرافی و شصت کلیپ کوتاه گزارش آمار روزانه کرونا و انتشار به سایت های معروف، تلویزیون شهری و فضای مجازی، از اقدامات حوزه اطلاع رسانی برشمردو تاکید کرد: آموزش بهداشت و مقابله با کرونا نیازمند تغییر نگرش و رفتار جامعه است و این مهم جز با حمایت و همکاری همه ادارات، مسئولان، اصحاب رسانه و مشارکت عمومی مردم محقق نخواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه میانگین درصد رعایت پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و مردم عادی کاهش معنی داری نشان می دهد گفت: این کاهش یک پیش آگهی از بروز یک افزایش قابل توجه میزان ابتلای عمومی به کرونا در اسفند ماه خواهد بود.
عظیمی نژاد در پایان باز هم از مردم، مسئولین، کارگران، کارمندان، هنرمندان، اصحاب رسانه و همه مردم عزیز شهرهای نیشابور، فیروزه و زبرخان خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده باعث انتشار بیشتر و ابتلای خود و یا اعضای خانواده خود نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار