فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۲ بیمار کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او افزود: طی این مدت ۲۲ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص و ۲ بیمار کرونایی طی این مدت در مراکز درمانی استان فوت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از ۲۴ بیمار جدید، ۲۳ بیمار در اردبیل و ۱ بیمار در خلخال بستری شده اند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او گفت: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهر‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت زرد و شهر‌های پارس آباد، بیله سوار، سرعین، نمین، نیر، گرمی، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

اکبر بهنامجو ،استاندار اردبیل هم گفت: در ۸۲ روز اخیر که اجرای طرح شهید سلیمانی آغاز شده، ۹۷ درصد از جمعیت استان با مشارکت نیروهای بسیج و عوامل بهداشتی، درمانی غربالگری کرونا شدند.

او افزود: در یک هفته اخیر ۱۴۴ مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده، ۱۵ نفر در نقاهتگاه بستری و نزدیک به ۲ هزار نفر در منازل قرنطینه و کنترل می شوند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در همین مدت۲۰ هزار مورد پیگیری تلفنی نیز در خصوص آگاهی بخشی به افراد پرخطر انجام گرفته است.

بهنام جو با اشاره به انجام 5 هزار و ۹۰۰ تست در استان اظهار کرد: از این تعداد ۷۶۳ مورد مثبت بوده و در خصوص قرنطینه در منزل و یا مراکز درمانی اقدام شده است.

او افزود: استان اردبیل یکی از استان های موفق کشور در رهگیری افراد مثبت کرونایی بوده و حدود ۲۵ نفر از اطرافیان فرد مبتلا را مورد آزمایش قرار داده است.

استاندار اردبیل به ورود واکسن به استان اشاره کرد و گفت: واکسن سهمیه استان برای ۱۲۰ نفر بوده و تا رسیدن واکسن به کل جمعیت استان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی ها پرهیز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار