نوبخت مطرح کرد:‌

افزایش سهم ترانزیت بار با اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین

تهران (پانا)  -معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در تلاشیم تا بهار آینده راه آهن سراسری را با تکمیل مسیر ریلی رشت - بندر کاسپین به دریای خزر وصل کنیم.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سهم ترانزیت بار با اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین

محمد باقر نوبخت صبح روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح ملی و اولویت دار افزود : هم اکنون قطعات ۶ و هفت این پروژه مراحل تکمیل خود را طی می کند چنانکه قطعه ۶ در حال به مرحله نهایی رسیده و حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد : قطعه هفت این پروژه که منتهی به بندر کاسپین می شود دارای پلی به طول ۲۶۰ متر است که از روی بزرگراه رشت عبور داده می شود و هم اکنون کار طراحی آن انجام شده و عملیات ساخت این پل آغاز گردیده است.

معاون رئیس جمهور افزود : توجه به اهمیت این پروژه گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

وی اعلام کرد : همه تلاش ما آن است که در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم افتخار بهره برداری از این مسیر نصیب ما شود و بتوانیم راه آهن قزوین - رشت را با تکمیل این بخش از مسیر به بندر کاسپین وصل نموده و در واقع خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین متصل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، اتصال راه آهن سراسری به این بندر را مهم و موجب افزایش سهم کشور از ترانزیت بارهایی دانست که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج فارس منتقل و ایفای نقش موثرتر ایران در حوزه ترانزیت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار