طالبی: نگه داشت شجره طیبه انقلاب به عهده همه آحاد ملت است

بهنام های امروز، سلیمانی های فردا

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۲، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وجانبازی ها و رشادت های آن عزیزان را شرط پایدار ماندن و تأسی دیگر ملت ها بر انقلاب ما بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
طالبی: نگه داشت شجره طیبه انقلاب به عهده همه آحاد ملت است

مراسم یادواره نسل لاله ها با حضور مدیریت منطقه ۲، فرمانده سپاه ناحیه شهید باهنر، معاونت فرهنگی مقاومت بسیج و بنیاد شهید، مسئول بنیاد شهید منطقه ۲، معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۲، روایتگر و جانباز هشت سال دفاع مقدس، گروه سرود صفیرعشق و تعدادی از خانواده های معظم شهدا صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۲ برگزار شد.
محسن طالبی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ این محفل را، محفلی که در روحانیت و فضای معنوی بسیار آرام بخش برگزار می شود توصیف کرد و گفت: از شروع شجره طیبه انقلاب، مبارزات پیشگامان و پیش قراولان این نهضت، نهادی بود که در زمینه میهن اسلامی غرق شد و در ۲۲ بهمن ماه، انقلاب با خون هایی که ریخته شد در اوج خودش به ثمر نشست. دراین انقلاب خون های زیادی از شهدای گرانقدرمان به پای این شجره طیبه ریخته شد، تا آن را حفظ کنند و به دست نسل های بعدی بسپارند.
طالبی گفت: نگه داشت این شجره طیبه پس از جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس به عهده همه آحاد ملت است، علی الخصوص جامعه آموزش و پرورش و اگر قرار است این انقلاب پایدار و ماندگار، توسعه یابنده، و به نوعی انقلابی شود که الگوی دیگر ملت ها باشد و آنها هم تأسی کنند بر انقلاب ما، قطعا باید درصدد این باشیم که یاد و خاطره شهدا، تلاش ها کوشش ها، جانبازی ها و رشادت ها و هر آنچه که آن عزیزان برای انقلاب مثبوت داشتند را زنده نگه داریم. این وظیفه خطیر در جایگاه آموزش و پرورش با توجه به تربیت نسل آینده ساز که با خلاقیت و کارکرد و معنویات و تأسی به سیره انبیاء و هرچه از شهیدان باقی مانده بتوانند منتقل کنند و آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند.
وی گفت: آموزش و پرورش نقش کوچکی در تربیت فرزندان این نسل، نسلی که باید بهنامی های امروز و سلیمانی های فردا باشد دارد. قطعا نهضت و جریانات این عزیزان به فرمایش مقام معظم رهبری هیچ گاه رو به افول نخواهد گذاشت بلکه همیشه پاینده تر و پرنور تر از دیروز خواهد بود.
در ادامه رشیدی با بیان اینکه در سال دوم از گام دوم انقلاب اسلامی در راه اهداف این انقلاب باید بتوانیم ایفای وظیفه و نقش مؤثر داشته باشیم گفت: سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی پس از سال ها مجاهدت و وفای به عهد، ثمرات ماندگاری را برای جبهه حق به وجود آورد و شهادت او مکتب شهید سلیمانی را برای نسل‌های آینده به میراث گذاشت.
وی افزود: خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی باید برای ما درس زندگی باشد، فضائلی مانند حرکت جهادی، اخلاص، سرباز ولایت بودن، با مردم و در کنار مردم بودن او می تواند الگویی باشد برای همگان تا در خدمت همانند او باشیم.
شایان ذکر است این مراسم با اجرای گروه سرود دبیرستان فرهنگ (صفیر عشق)، روایتگری حاج علی حسنی و قلم یادگاران شهدا بر لوح ماندگار یادواره، همراه بود.


*خبرنگار دانش آموزپانا آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار