تزریق واکسن کرونا به ۲۴۰ نفر در مازندران

ساری (پانا) - همزمان با سراسر کشور تزریق واکسن روسی کرونا امروز در بیمارستان‌های امام خمینی ساری ، امام خمینی بهشهر و رازی قائمشهر اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تزریق واکسن کرونا به ۲۴۰ نفر در مازندران

نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا امروز در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) ساری، بهشهر و رازی قائم شهر از بیمارستان‌های سانتر درمان کرونا در استان اجرا شد.

این تزریق شامل کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی مراکز درمانی پذیرش و درمان بیماران کووید ۱۹ بوده است.

موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه این برنامه اعلام‌کرد که ۴۸۰ دوز واکسن کرونا به مراکز درمانی مازندران اختصاص یافت که برای ۲۴۰ نفر تزریق شده است.

او افزود : در این مرحله کادر درمانی بخش های ICU و مراقبت های ویژه بیماران کرونایی در چهار بیمارستان استان شامل مراکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) و بوعلی سینا ساری و رازی قائمشهر و بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر که امکانات و تجهیزات ویژه نگهداری و تزریق واکسن را در اختیار داشتند ، واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که واکسن اسپوتنیک وی روسی باید به هر فرد در ۲ نوبت تزریق شود ، گفت : نوبت اول امروز ۲۱ بهمن تزریق می شود و نوبت بعدی نیز طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت در آینده نزدیک انجام خواهد شد

موسوی با بیان این که اولویت بندی تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و به استان های کشور ابلاغ می شود، اضافه کرد : بر همین اساس تمامی بیمارستان های کرونایی تحت پوشش این دانشگاه بزودی با تجهیز مرکزی برای نگهداری و تزریق، واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

واکسیناسیون ویروس کووید۱۹ امروز همزمان با یازدهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با دستور رئیس‌جمهور در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و 635 بیمارستان ارجاع بیماران کرونایی در سراسر کشور آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار