ساکی: موضع بایدن درباره برجام تغییر نکرده است

تهران (پانا) - سخنگوی کاخ سفید آنچه که به نقل از بایدن در قبال تحریم و برجام نقل شده را نادرست دانست و گفت موضع رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه تغییری نکرده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ساکی: موضع بایدن درباره برجام تغییر نکرده است

به گزارش ایرنا، جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس که از توقف غنی سازی اورانیوم ایران صحبت شده بود، افزود: رئیس جمهوری چنین چیزی نگفت، این گفته مصاحبه کننده بود و او هیچ پاسخی به آن نداد.

وی ادامه داد: موضع رئیس جمهوری این است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم همین کار را خواهد کرد و از آن به عنوان سکویی برای توافقی طولانی تر و محکم تر در توجه به سایر نگرانی‌ها استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر قرار بود تغییری در سیاست اساسی ما را اعلام کنیم، به شیوه دیگری انجام می‌دادیم. به طور کلی موضع او دقیقا همانطور باقی است که اگر ایران به تعهدات خود در مورد برجام عمل کند، ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد.

ساکی یادآور شد در این زمینه با شرکای گروه ۱+۵ رایزنی خواهد کرد همانطور که در ابتدای دستیابی به این توافق هم انجام شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بایدن بخشی از دولت پیشین بود که از این توافق حمایت کرد، اظهار کرد: با این حال موضع رئیس جمهوری قطعا موضع تیم امنیت ملی خواهد بود. باید بگویم که نظر این تیم و شرکای ما این است که واقعا به ایران بستگی دارد که کاملاً مطابق با تعهدات خود تحت برجام عمل کند، در این صورت می‌توانیم بحث را پیش ببریم.

سخنگوی کاخ سفید درباره نشست شورای امنیت ملی هم گفت: در نشست کمیته اصلی شورای امنیت درباره طیف وسیعی از موضوعات خاورمیانه تبادل نظر شد که البته ایران موضوع اصلی آن بود.

بایدن روز گذشته در نخستین مصاحبه خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با « نورا اودونیل» خبرنگار شبکه خبری سی بی اس و در پاسخی به سوالی در باره لغو تحریم ها با هدف بازگشت به میز مذاکرات گفت که تا متوقف نشدن غنی سازی در ایران تحریم های علیه ایران را لغو نمی کند.

خبرنگار سی بی اس از بایدن سوال کرد که « آیا آنها ابتدا باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کنند» و او به علامت تایید سرش را تکان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار