جلوگیری از تصرف اراضی حاشیه استخرها توسط کشاورزان در آستانه اشرفیه

رشت (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت از تصرفات اراضی حاشیه استخرها توسط کشاورزان جلوگیری شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از تصرف اراضی حاشیه استخرها توسط کشاورزان در آستانه اشرفیه

به گزارش ایسنا، مسعود امیربنده‌ با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی شالیزاری این شهرستان از اولویت‌های کاری این اداره است، گفت: در جهت تحقق ارتقای درآمد کشاورزان و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: کاهش هزینه تولید برنج موجب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود و برای تحقق این امر مدیریت مصرف آب را با انجام شخم زمستانه و دیگر موارد در دستور کار داریم.

امیربنده‌ای با اشاره به اینکه برای استفاده بهینه از آب باران‌های موجود امسال ۳۱۵ هکتار از استخرهای این شهرستان را لایه‌روبی کرده‌ایم، گفت: منتظر بارش‌های فصلی هستیم تا این استخرها آبگیری شوند و با آبگیری این استخرها شخم زمستانه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه علاوه بر تعمیق و لایه‌روبی استخرها، دیوار کشی آنها نیز انجام شده است، تصریح کرد: دیوارکشی این استخرها کمک زیادی به جلوگیری از تصرفات حاشیه آنها می‌کند.

وی افزود: برخی کشاورزانی که حاشیه این استخرها شالیزار دارند هرساله یک متر به سمت استخر پیشروی می‌کردند و زمین حاشیه استخر را به شالیزار خود اضافه می‌کردند که در حال حاضر از ادامه انجام چنین کارهایی جلوگیری به عمل آمده است و زمین‌های متصرف شده قبلی نیز رهاسازی شدند.

امیربنده‌ای با بیان اینکه این استخرها علاوه بر تامین آب برای پرورش ماهی نیز اختصاص خواهند یافت و در حال حاضر برای اجاره به متقاضیان در حال انجام کار هستیم، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در این استخرها علاوه بر اینکه زمینه افزایش درآمد روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی را فراهم می‌کند، منجر به افزایش تولید ماهی شهرستان نیز می شود.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای بهره‌برداری از این استخرها توسعه گردشگری در این زمینه است و درآمدهای بسیار خوبی می‌توان از این استخرها کسب کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۰ هکتار استخر در روستای امیرهنده آماده پرورش ماهی است و مراحل ابتدایی کار نیز انجام شده است.

این مسئول افزود: شهرستان آستانه اشرفیه در تولید ماهی رتبه بسیار خوبی در استان دارد و با بهره‌برداری از این استخرها و پرورش ماهی در آنها به حجم تولید ماهی آستانه نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی استخرهای آستانه اشرفیه و پرورش‌ماهی در آن برای بیش از صد نفر شغل ایجاد شود و تحولی بزرگ در تولید و اشتغال بخش ماهی این شهرستان در حال وقوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار