مدیرعامل بنیاد برکت:

۱۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان هزینه شد

زاهدان (پانا)- مدیرعامل بنیاد برکت گفت از هزار و ۵۴۰ مدرسه افتتاح شده توسط بنیاد برکت در کشور ۱۳۲ مدرسه در سیستان و بلوچستان ساخته شده که ۱۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی این بنیاد را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان هزینه شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سیدامیرحسین مدنی در آیین امضای تفاهم نامه بهره برداری از ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت به آموزش و پرورش استان در زاهدان، اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تحقق عدالت بوده و هست که شاخص‌های مختلفی دارد.
وی افزود: بنیاد برکت نیز برای تحقق این شعار در زمینه ۲ شاخص عدالت آموزشی و عدالت در حوزه سلامت اقدامات بسیاری انجام داده است.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: به موضوع عدالت آموزشی قبل از انقلاب کمتر توجه شده و بعد از انقلاب نیز با وجود تلاش های فراوان هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم.
مدنی گفت: بنیاد برکت تا کنون هزار و ۵۴۰ مدرسه در سراسر کشور افتتاح کرده که موجب بهره مندی ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد شده است.
وی با بیان اینکه امروز سه مدرسه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود، خاطر نشان کرد: آمار بازماندگان از تحصیل نقطه سیاهی در کشور است که برای زدودن آن از جامعه باید بیش از این تلاش کرد.
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین به ساخت ۵ مدرسه شبانه روزی در این استان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲ باب مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شده و ۳ مدرسه نیز در حال اجراست.
مدنی خاطر نشان کرد: برای کاهش دغدغه‌های تحصیلی دانش آموزان و خانواده‌ها تا کنون ۴۹ هزار بسته لوازم التحریر توزیع کرده‌ایم‌.
وی افزود: در همین راستا ۱۵ دستگاه ون برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی به سیستان و بلوچستان اهدا کردیم که در واقع یک علاج فوری برای بالا بردن شاخص نگهداشت دانش آموزان است و موجب می‌شود دانش آموزان ۱۲۰ روستا دغدغه تحصیل نداشته باشند.
مدیرعامل بنیاد برکت به بهبود شاخص‌های آموزشی در نقاط حاشیه شهر زاهدان و همچنین دیگر نقاط استان اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات برای ماندگاری بیشتر دانش آموزان سیستان و بلوچستانی و افزایش نرخ باسوادی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار