موزه جمهوری در ساختمان موزه پست راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - با موافقت وزیران عضو کمیسیون لوایح، حق بهره‌‏برداری بخشی از ساختمان فعلی موزه پست واقع در حسن‌آباد تهران استان تهران، برای برپایی "موزه جمهوری"، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) به نهاد ریاست جمهوری واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
موزه جمهوری در ساختمان موزه پست راه‌اندازی می‌شود

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه ۴ بهمن ۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری، با واگذاری حق بهره‌‏برداری بخشی از ساختمان فعلی موزه پست واقع در حسن آباد تهران استان تهران، به منظور برپایی "موزه جمهوری"، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) به نهاد ریاست جمهوری موافقت کردند.

بر اساس این تصمیم، دو بخش مرکزی و شرقی ساختمان موزه به تصرف و بهره ‏برداری مفروز نهاد ریاست جمهوری درآمده و بخش غربی ساختمان موزه پست نیز در تصرف مفروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) باقی می‌‏ماند.

همچنین تأمین هزینه‌های مشترک ساختمان به نسبت سهام مورد بهره‌برداری بر عهده بهره‌‏برداران مشاعی است و اداره موزه جمهوری نیز توسط هیئت امنایی مرکب از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عمل می‏‌آید.

افزون بر این، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به اصلاح و صدور اسناد مالکیت مشاعی برای میزان مساحت دو بخش مرکزی و شرقی ساختمان، به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با بهره‌برداری نهاد ریاست جمهوری و میزان مساحت بخش غربی ساختمان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با بهره‌برداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شرکت پست جمهوری اسلامی ایران) اقدام و اسناد یادشده را جهت نگهداری در خزانه اسناد، به اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار