معاون هنری وزیر فرهنگ خبر داد:

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد

تهران (پانا) - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت که کیفیت آثار این رویداد گواه از ورود این جشنواره به مرحله جدیدی دارد که بذر نهال آن حدود سه سال پیش کاشته شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش ایرنا، «سید مجتبی حسینی» عصر شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: با توجه به این‌که من خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی می دانم و آشنایی مختصری با هنرهای تجسمی از سالیان دور دارم وقتیآثار سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی را که دیدم به این نتیجه رسیدم که جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امسال وارد مرحله جدیدی شده است.

وی گفت: کیفیت آثار در شاخه‌های مختلف در کنار کمیت آن‌ها گواه ورود به آغاز جدیدی در جشنواره هنرهای تجسمی می دهد که امیدوارم با همت همکاران در سال‌های آینده استمرار پیدا کند. مجموعه کم‌نظیری از آثار در این نمایشگاه با کیفیت‌های بسیار بالا ارائه شده است که از توانمندی هنرمندان، بویژه نسل جدید خبر می دهد.

وی ثمره این تحول را نهالی عنوان کرد که حدود چهار سال پیش کاشته شده است و اظهار کرد: آثار هنرمندان تحسین را برمی‌انگیزد و این دستاورد را باید تبریک گفت. امیدوارم که با استقبال مخاطبان همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این جشنواره مواجه شویم و به آثار فرزندان برومند کشور افتخار کنند.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با افتتاح بخش طوبای زرین و نمایش یک هزار اثر هنری کار خود ‏را آغاز کرد و بخش چاپ دستی و ستارگان ‏به ترتیب در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع گشایش خواهد یافت.

تعداد کل آثار جشنواره ۷۷۵۳ اثر بود که ۲۳۱۵ اثر با تعداد ۹۱۱ هنرمند مربوط به رشته عکاسی است و ۱۹۷۰ اثر با ۸۳۹ هنرمند به رشته نقاشی مربوط می‌شد. گرافیک و تصویرسازی و خوشنویسی در رتبه‌های بعدی استقبال قرار دارند. کمترین استقبال هم مربوط به رشته سرامیک با ۱۲۷ اثر از ۷۶ هنرمنداست. یک هزار و ۷۵۷ خانم هنرمند حضور دارند و آقایان نیز یک هزار و ۴۸۴ نفر هستند و این نشان می دهد که درصد قابل توجه ای از آثار متعلق به بانوان هنرمند است.

بخش ستاره ها که به ۶۷ هنرمند حائز رتبه و موفقیت در رویدادهای جهانی تعلق دارد. ضمن نمایش آثار آنها، کتاب نفیسی هم از آن آماده شده و عرضه می شود.در این بخش از جشنواره هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برگزیده شده اند، آثارشان به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه ۱۶۷ اثر از ۶۷ هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه طوبای زرین با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ‏هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و داوران و هنرمندان راه یافته به این بخش ‏افتتاح شد تا رسما سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز کار خود را در موسسه فرهنگی و ‏هنری صبا آغاز کند.‏

مراسم در حیاط مرکز فرهنگی هنری صبا و در فضای آزاد با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی برگزار شد و سپس ورود به ‏نمایشگاه به صورت گروه های محدود تنجام گرفت. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد و بازدید از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل هااز ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز و ‏همچنین مجازی در دسترس است.‏ دراین دوره ١٠٠٠ اثر هنری در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار